Uppgiftshantering
Sortera och strukturera dina uppgifter, skapa anpassade to-do-listor och få en tydlig överblick över kommande deadlines. Kan användas både fristående och kopplat till andra moduler.
Drag and drop
Återkommande uppgifter
Uppgifter & deluppgifter
Egna eller gemensamma to-do-listor
Tilldela uppgifter till flera personer
Filtrering & egen sortering
Filuppladdning & anteckningar
Tydlig överblicksvy
Exempel på funktioner i modulen
Tydlig överblick
Sortera, filtrera och prioritera
To do list
Uppgiftshantering kan användas som en helt fristående modul eller i kombination med andra moduler för att exempelvis lägga en uppgift i projektverktyget, en affärsmöjlighet eller ärendehantering. Skapa att-göra-listor och strukturera dina uppgifter precis som du vill!
Förenklad administration
Förenkla företagets administrativa processer genom att skapa egna uppgiftsmallar för saker som är återkommande. Du anpassar enkelt önskade mallar som kan användas i olika moduler som till exempel Affärsmöjlighet, Dokumenthantering, Order. Du kan också fördefiniera vissa parametrar så som start- och slutdatum, typ eller ansvarig mm.
Skapa intervaller
Välj om en uppgift ska vara återkommande eller inte. Förenkla din administration genom att lägga dina återkommande uppgifter med önskat intervall som till exempel varje fredag, varje kvartal eller en den sista i varje månad och skapa påminnelser vid varje intervall.
Olika status & prio
Få en tydlig struktur på alla uppgifter genom att markera dem med olika status somt ex pågående, avslutade, hög prioritet eller kommande. Ett smart verktyg för att smidigt filtrera och snabbt få en samlad bild av prioritet och deadlines med möjlighet att också markera uppgifter som privata. Du flyttar enkelt dina uppgifter med drag-and-drop mellan olika status och i Lobby-vyn får du en helhetsbild av allt som är pågående.
Dokumentation
Varje skapad uppgift kan bestå av deluppgifter och av dokumentation i form av anteckningar och filer. Med deluppgifter kan du ytterligare bryta ner en uppgift och på ett tydligt sätt få presenterat vad som är klart och vad som är kvar att göra. Förenkla uppgiftshanteringen genom att ladda upp filer direkt i uppgiften. Filer som exempelvis behövs för att utföra uppgiften.
Teamwork
Skapa uppgifter enkelt för dig själv eller tilldela dem till kollegor som kan hjälpa till med projektet, affärsmöjligheten eller offertförfarandet. Genom att kryssa i ”Meddela via E-post” ser du till att personen i fråga får en påminnelse och inte missar den tilldelade uppgiften.
Kundkonversation
Kommunicera direkt med kunden via systemet genom ärenden, order eller arbetsorder. Konversationen sparas för teamets översikt och enkelt samarbete. Kunden får krypterat e-mail eller loggar in i kundportalen för att läsa och svara på meddelanden. Effektiviserar support, minskar svarstider och ökar kundnöjdheten.
Automationsregler
Skapa egna automatiserade regler för vad som ska hända vid specifika aktiviteter och vilka notifieringar som ska triggas när. Du kan t ex se till att du alltid får en påminnelse två dagar innan en deadline eller att det skapas en notis till ansvarig kollega vid vald händelse.
Generella funktioner
Uppgifter
Formulär & checklistor
Tidrapportering
Få en tydlig sammanfattning av nedlagd tid i de olika modulerna, skilj på nedlagd tid och fakturerbar tid och välj om du vill rapportera tid i timmar och minuter eller utifrån exakta klockslag. Förutom att rapportera tid som kan kopplas till fakturerbara aktiviteter så kan du också skapa extra orderrader i samband med tidrapportering när det tillkommer artiklar som inte blivit fakturerade tidigare.
Dokument & filer
Händelser & interna kommentarer
I händelseloggen kan du följa olika aktiviteter och faser i samtliga moduler – vad som har genomförts och när det skett. Du får en effektiv överblick av alla händelser och om du letar efter något eller vill göra en kollega uppmärksam på en del i processen så kan du skriva en kommentar och tagga personen som då får en notis om detta.
Android & iOS
WorkCloud App
Det har aldrig varit enklare att ge en nulägesbild till dina kollegor, var ni än befinner er. Med WorkCloud app så interagerar och administrerar ni företaget i realtid!
Du har ständig tillgång till alla kontakter, offerter, projektets faser och deadlines. Var du än är kan du smidigt rapportera tid, hantera utlägg, lägga order eller föra in uppgifter som annars riskerar att glömmas bort.
Och oavsett vilken tid på dygnet du föredrar att arbeta så kan du enkelt hantera dina arbetsorder och ärenden i appen. Precis var och när du vill!
Automationsregler
Skapa egna regler för de olika moduler som triggar igång notifieringar i notiscenter. Exempel på triggers: status, datum, faser, specifika åtgärder m.m.
Affärsmöjligheter
Skapad av: Demo WorkCloud
Fas: Offert besvarad
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Offert besvarades, påbörja projektering.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Projektgruppen
Ärendehantering
Skapad av: Demo WorkCloud
Status: Brådskande
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: En brådskande service har kommit.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Service & Support
Arbetsorder
Skapad av: Demo WorkCloud
Från status: Väntar på kund Till status: Klar för leverans
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Skicka order.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Orderavdelningen