WorkCloud
Uppgiftshantering
Sortera och strukturera dina uppgifter, skapa anpassade to-do-listor och få en tydlig överblick över kommande deadlines. Kan användas både fristående och kopplat till andra moduler.
- Drag and drop
- Återkommande uppgifter
- Uppgifter och deluppgifter
- Egna eller gemensamma to-do-listor
- Tilldela uppgifter till flera personer
- Filtrering & egen sortering
- Filuppladdning och anteckningar
- Tydlig överblicksvy
WorkCloud
Exempel på funktioner i modulen
Psst, du kan klicka på + för att läsa mer
to do lista
Koppling till andra moduler
Uppgiftshantering kan användas som en helt fristående modul eller i kombination med andra moduler för att exempelvis lägga en uppgift i projektverktyget, en affärsmöjlighet eller ärendehantering. Skapa att-göra-listor och strukturera dina uppgifter precis som du vill!
to do lista
Koppling till andra moduler
förenklad administration
Uppgiftsmallar
förenklad administration
Uppgiftsmallar
Förenkla företagets administrativa processer genom att skapa egna uppgiftsmallar för saker som är återkommande. Du anpassar enkelt önskade mallar som kan användas i olika moduler som till exempel Affärsmöjlighet, Dokumenthantering, Order. Du kan också fördefiniera vissa parametrar så som start- och slutdatum, typ eller ansvarig mm.
skapa intervaller
Återkommande uppgifter
skapa intervaller
Återkommande uppgifter
Välj om en uppgift ska vara återkommande eller inte. Förenkla din administration genom att lägga dina återkommande uppgifter med önskat intervall som till exempel varje fredag, varje kvartal eller en den sista i varje månad och skapa påminnelser vid varje intervall.
olika status & prio
Filtrera dina uppgifter
olika status & prio
Filtrera dina uppgifter
Få en tydlig struktur på alla uppgifter genom att markera dem med olika status somt ex pågående, avslutade, hög prioritet eller kommande. Ett smart verktyg för att smidigt filtrera och snabbt få en samlad bild av prioritet och deadlines med möjlighet att också markera uppgifter som privata. Du flyttar enkelt dina uppgifter med drag-and-drop mellan olika status och i Lobby-vyn får du en helhetsbild av allt som är pågående.
dokumentation
Deluppgifter & anteckningar
dokumentation
Deluppgifter & anteckningar
Varje skapad uppgift kan bestå av deluppgifter och av dokumentation i form av anteckningar och filer. Med deluppgifter kan du ytterligare bryta ner en uppgift och på ett tydligt sätt få presenterat vad som är klart och vad som är kvar att göra. Förenkla uppgiftshanteringen genom att ladda upp filer direkt i uppgiften. Filer som exempelvis behövs för att utföra uppgiften.
teamwork
Tilldela uppgift till en kollega
teamwork
Tilldela uppgift till en kollega
Du kan antingen skapa uppgift på dig själv eller så kan du lägga en uppgift på någon av dina kollegor om du kanske behöver hjälp av i en del av projektet, affärsmöjligheten eller offertförfarandet. Kryssa i ”Meddela via E-post”, så att personen i fråga inte missar att denne tilldelats en uppgift.
android & apple
WorkCloud app
Det har aldrig varit enklare att ge en nulägesbild till dina kollegor, var ni än befinner er. Med WorkCloud app så interagerar och administrerar ni företaget i realtid! Du har ständig tillgång till alla kontakter, offerter, projektets faser och deadlines. Var du än är kan du smidigt rapportera tid, hantera utlägg, lägga order eller föra in uppgifter som annars riskerar att glömmas bort. Och oavsett vilken tid på dygnet du föredrar att arbeta så kan du enkelt hantera dina arbetsorder och ärenden i appen. Precis var och när du vill!
skapa mallar & anpassa
Allmänna inställningar
Du kan anpassa uppgiftsmodulen efter just din verksamhet och ert sätt att hantera uppgifter. I Inställningar kan du skapa olika uppgiftstyper, ange hur uppgifterna ska synkas med kalender och skapa uppgiftsmallar med flera uppgifter – exempelvis vanliga förekommande – som läsas in när du väljer en mall och som kan kopplas till projektmallar.
Kommunicera via systemet
Kundkonversation
skapa egna påminnelser
Automationsregler
Skapa egna automatiserade regler för vad som ska hända vid specifika aktiviteter och vilka notifieringar som ska triggas när. Du kan t ex se till att du alltid får en påminnelse två dagar innan en deadline eller att det skapas en notis till ansvarig kollega vid vald händelse.
WorkCloud
Generella funktioner
Scrolla ner för att läsa mer om varje funktion
generella funktioner
Händelser & interna kommentarer
I händelseloggen kan du följa olika aktiviteter och faser i samtliga moduler – vad som har genomförts och när det skett. Du får en effektiv överblick av alla händelser och om du letar efter något eller vill göra en kollega uppmärksam på en del i processen så kan du skriva en kommentar och tagga personen som då får en notis om detta.
generella funktioner
Tidrapportering
Få en tydlig sammanfattning av nedlagd tid i de olika modulerna, skilj på nedlagd tid och fakturerbar tid och välj om du vill rapportera tid i timmar och minuter eller utifrån exakta klockslag. Förutom att rapportera tid som kan kopplas till fakturerbara aktiviteter så kan du också skapa extra orderrader i samband med tidrapportering när det tillkommer artiklar som inte blivit fakturerade tidigare.
generella funktioner
Formulär & checklistor
Med hjälp av ett urval av färdig komponenter har du möjligheten att skapa egna dynamiska checklistor, egenkontroller och formulär. Du kan också skapa färdiga mallar helt anpassade utifrån din verksamhet och koppla dessa önskade moduler med möjlighet till delning med externa parter.
generella funktioner
Skapa uppgifter
Inga fler lösa lappar eller bortglömda uppgifter. Här skapar du enkelt uppgifter som du kan lägga på dig själv eller en kollega med tydlig deadline och prioritet! I Lobbyn har du alltid en aktuell överblick av vilka uppgifter som ska vara klara idag, i morgon eller nästa vecka.
generella funktioner
Dokument & filer
välj vilka notifikationer du vill ha
Automationsregler
Skapa egna regler för de olika moduler som triggar igång notifieringar i notiscenter. Exempel på triggers: status, datum, faser, specifika åtgärder m.m.
Affärsmöjligheter
Skapad av: Demo WorkCloud
Fas: Offert besvarad
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Offert besvarades, påbörja projektering.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Projektgruppen
Ärendehantering
Skapad av: Demo WorkCloud
Status: Brådskande
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: En brådskande service har kommit.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Service & Support
Arbetsorder
Skapad av: Demo WorkCloud
Från status: Väntar på kund Till status: Klar för leverans
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Skicka order.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Orderavdelningen