WorkCloud

Tidrapportering

Ett tidrapporteringssystem för att hantera nedlagd tid, fakturerbar tid och avvikelser. Dessutom kopplingar till samtliga moduler och kan automatgenerera underlag för både lön och fakturering.

Koppla till alla moduler

Öka lönsamheten med tidrapportering

WorkCloud

Exempel på funktioner i modulen

Klicka på knapparna för att se mer
pil-turkos

Psst, du kan klicka på + för att läsa mer

Enkel rapportering

Nedlagd tid & fakturerbar tid

Låt medarbetare enkelt rapportera in nedlagda timmar. Du kan också med hjälp av inställningar ställa in så användarna rapporterar exakt klockslag för de verksamheter som kräver det. I samband med rapportering av nedlagd tid finns det även möjlighet att ange fakturerbar tid. Genom att skilja på dessa kan du anpassa fakturaunderlaget som genereras. Exempel ett arbete som har tagit 30 min i nedlagd tid men ska faktureras 60 min eller tvärtom där ett ärende som tagit 3 timmar men som endast ska faktureras 1 timme.

Enkel rapportering

Nedlagd tid & fakturerbar tid

Dator eller mobil?

APP för tidrapportering

Dator eller mobil?

APP för tidrapportering

Alla företag jobbar på olika sätt och har olika behov när det kommer till rapportering av tid - som är den viktigaste resursen. För dig som jobbar i kontorsmiljö och har tillgång till en dator så är desktopvyn den mest optimala vyn för rapportering. För att förenkla tidrapportering för kollegor som arbetar på fält så finns det mobilapp där man med hjälp av några få knapptryckningar kan registrera sin tid.

Koppling till moduler

Projektrapportering

Koppling till moduler

Projektrapportering

Skapa tidrapporter utan några kopplingar och tala om för systemet hur många timmar du har arbetat generellt. Eller så skapar du en tidrapport kopplad till en specifik modul direkt (exempelvis projekt, arbetsorder, ärende m.fl). På så sätt kan du som anställd få en smidig överblick över dina rapporterade tider i ett projekt eller arbetsorder, och administratören kan enkelt se hur mycket tid varje anställd har lagt ner på specifika delar. Du kan skriva noteringar och kommentarer och välja om det ska hamna i löneunderlaget och/eller arbetsrapporten.

Förenkla faktureringen

Aktiviteter & Fakturering

Förenkla faktureringen

Aktiviteter & Fakturering

Skapa egna aktiviteter och få en detaljerad översikt över vilka kategorier som det läggs ner mest tid på. Du kan också koppla varje aktivitet till en fakturerbar artikel från ditt artikelregister och på så sätt automatisera generering av order i samband med att du skapar en tidrapport. Exempel: Du väljer aktiviteten "projektering" som i sin tur är kopplad till en fakturerbar artikel. När du rapporterar 4 timmar projektering så har systemet möjlighet att generera en order per automatik i bakgrunden samtidigt som den registrerar din tidrapport.

Förenkla administrationen

Attestering & integrationer

Förenkla administrationen

Attestering & integrationer

För varje period går det ut en påminnelse till de anställda om att det är dags att godkänna och skicka in sina rapporterade tider. Löneadministratören får en överblick över månaden och kan per anställd godkänna/neka tidrapporter. Du kan också bestämma per individ om personen ska godkänna sina tidrapporter eller endast avvikelser. Du som har Fortnox Lön integration aktiverad kan med en knapptryckning få över samtliga tider och avvikelser till ditt löneprogram. Alt exportera en XML-fil för att läsa in i exempelvis program som Hogia.

Öka lönsamheten

Rapporter

Öka lönsamheten

Rapporter

Få koll på företagets rapporterade tider och använd rapporter för att öka lönsamheten för hela verksamheten och se hur du kan effektivisera olika delar i verksamheten. Med hjälp av rapporter kan du:
- Jämföra olika kunder/ avdelningar/ anställdas rapporterade tider
- Hur mycket av en medarbetares tid som är debiterbar eller fakturerbar
- Fördelning av de rapporterade tider utifrån olika aktiviteter och kategorier

Workcloud-CRM-App

android & apple

WorkCloud app

Det har aldrig varit enklare att ge en nulägesbild till dina kollegor, var ni än befinner er. Med WorkCloud app så interagerar och administrerar ni företaget i realtid! Du har ständig tillgång till alla kontakter, offerter, projektets faser och deadlines. Var du än är kan du smidigt rapportera tid, hantera utlägg, lägga order eller föra in uppgifter som annars riskerar att glömmas bort. Och oavsett vilken tid på dygnet du föredrar att arbeta så kan du enkelt hantera dina arbetsorder och ärenden i appen. Precis var och när du vill!

Nedlagd tid & fakturerbar tid
Tidrapportering via APP
Underlag för lön
Underlag för fakturering
Hantering av komp
Tidssaldo i realtid
Hantering av frånvaro & avvikelser
Enkel attestering

Inställningar

Allmänna inställingar

Du kan anpassa modulen och tidrapporter efter din specifika verksamhet. Koppla moduler som ärendehantering, projektverktyg och arbetsorder till tidrapporteringen och underlätta för de anställda att rapportera tid på ett snabbt och smidigt sätt direkt i mobilen!

Kommunicera via systemet

Kundkonversation

Kommunicera med kund direkt via systemet! Genom att kommunicera via exempelvis ett ärende, order eller arbetsorder så sparas konversationen och alla i ditt team kan se vad som sagts eller vad du och kunden har kommit överens om. Kunden får ett krypterat e-mail eller loggar in i kundportalen för att läsa meddelanden och kan såklart även själv svara på dessa. Att ha allt samlat på ett och samma ställe förenklar support, förkortar svarstider och ger en högre upplevd kundnöjdhet.

INSTÄLLNINGAR

Automationsregler

Skapa egna automatiserade regler för vad som ska hända vid specifika aktiviteter och vilka notifieringar som ska triggas när. Du kan t ex se till att du alltid får en påminnelse två dagar innan en deadline eller att det skapas en notis till ansvarig kollega vid vald händelse.

WorkCloud

Generella funktioner

Scrolla ner för att läsa mer om varje funktion

Generella funktioner

Frånvaro & semesterhantering

Med några få knapptryckningar går det att ansöka om ledighet, rapportera avvikelser, frånvaro eller ledigheter antingen via mobilappen eller via datorn. Genom att integrera affärssystemet med exempelvis Fortnox Lön kan ni dessutom smidigt få över underlaget till ert löneprogram.

välj vilka notifikationer du vill ha

Automationsregler

Skapa egna regler för de olika moduler som triggar igång notifieringar i notiscenter. Exempel på triggers: status, datum, faser, specifika åtgärder m.m.

Affärsmöjligheter

Skapad av: Demo WorkCloud

Fas: Offert besvarad

Typ av automation: Notismeddelande

Meddelande: Offert besvarades, påbörja projektering.

Regeln gäller: Alla

Skickas till: Projektgruppen

Ärendehantering

Skapad av: Demo WorkCloud

Status: Brådskande

Typ av automation: Notismeddelande

Meddelande: En brådskande service har kommit.

Regeln gäller: Alla

Skickas till: Service & Support

Arbetsorder

Skapad av: Demo WorkCloud

Från status: Väntar på kund Till status: Klar för leverans

Typ av automation: Notismeddelande

Meddelande: Skicka order.

Regeln gäller: Alla

Skickas till: Orderavdelningen