WorkCloud
Tidrapportering
Ett tidrapporteringssystem för att hantera nedlagd tid, fakturerbar tid och avvikelser. Dessutom kopplingar till samtliga moduler och kan automatgenerera underlag för både lön och fakturering.
- Nedlagd tid & fakturerbar tid
- Tidrapportering via mobilapp
- Underlag för lön
- Underlag för fakturering
- Hantering av komp
- Tidssaldo i realtid
- Hantering av frånvaro & avvikelser
- Enkel attestering
WorkCloud
Exempel på funktioner i modulen
Psst, du kan klicka på + för att läsa mer
Enkel rapportering
Nedlagd tid & fakturerbar tid
Låt medarbetare enkelt rapportera in nedlagda timmar. Du kan också med hjälp av inställningar ställa in så användarna rapporterar exakt klockslag för de verksamheter som kräver det. I samband med rapportering av nedlagd tid finns det även möjlighet att ange fakturerbar tid. Genom att skilja på dessa kan du anpassa fakturaunderlaget som genereras. Exempel ett arbete som har tagit 30 min i nedlagd tid men ska faktureras 60 min eller tvärtom där ett ärende som tagit 3 timmar men som endast ska faktureras 1 timme.
Enkel rapportering
Nedlagd tid & fakturerbar tid
Dator eller mobil?
APP för tidrapportering
Dator eller mobil?
APP för tidrapportering
Alla företag jobbar på olika sätt och har olika behov när det kommer till rapportering av tid - som är den viktigaste resursen. För dig som jobbar i kontorsmiljö och har tillgång till en dator så är desktopvyn den mest optimala vyn för rapportering. För att förenkla tidrapportering för kollegor som arbetar på fält så finns det mobilapp där man med hjälp av några få knapptryckningar kan registrera sin tid.
Koppling till moduler
Projektrapportering
Koppling till moduler
Projektrapportering
Skapa tidrapporter utan några kopplingar och tala om för systemet hur många timmar du har arbetat generellt. Eller så skapar du en tidrapport kopplad till en specifik modul direkt (exempelvis projekt, arbetsorder, ärende m.fl). På så sätt kan du som anställd få en smidig överblick över dina rapporterade tider i ett projekt eller arbetsorder, och administratören kan enkelt se hur mycket tid varje anställd har lagt ner på specifika delar. Du kan skriva noteringar och kommentarer och välja om det ska hamna i löneunderlaget och/eller arbetsrapporten.
Förenkla faktureringen
Aktiviteter & Fakturering
Förenkla faktureringen
Aktiviteter & Fakturering
Skapa egna aktiviteter och få en detaljerad översikt över vilka kategorier som det läggs ner mest tid på. Du kan också koppla varje aktivitet till en fakturerbar artikel från ditt artikelregister och på så sätt automatisera generering av order i samband med att du skapar en tidrapport. Exempel: Du väljer aktiviteten "projektering" som i sin tur är kopplad till en fakturerbar artikel. När du rapporterar 4 timmar projektering så har systemet möjlighet att generera en order per automatik i bakgrunden samtidigt som den registrerar din tidrapport.
Förenkla administrationen
Attestering & integrationer
Förenkla administrationen
Attestering & integrationer
För varje period går det ut en påminnelse till de anställda om att det är dags att godkänna och skicka in sina rapporterade tider. Löneadministratören får en överblick över månaden och kan per anställd godkänna/neka tidrapporter. Du kan också bestämma per individ om personen ska godkänna sina tidrapporter eller endast avvikelser. Du som har Fortnox Lön integration aktiverad kan med en knapptryckning få över samtliga tider och avvikelser till ditt löneprogram. Alt exportera en XML-fil för att läsa in i exempelvis program som Hogia.
Öka lönsamheten
Rapporter
Öka lönsamheten
Rapporter
Få koll på företagets rapporterade tider och använd rapporter för att öka lönsamheten för hela verksamheten och se hur du kan effektivisera olika delar i verksamheten. Med hjälp av rapporter kan du:
- Jämföra olika kunder/ avdelningar/ anställdas rapporterade tider
- Hur mycket av en medarbetares tid som är debiterbar eller fakturerbar
- Fördelning av de rapporterade tider utifrån olika aktiviteter och kategorier
android & apple
WorkCloud app
Det har aldrig varit enklare att ge en nulägesbild till dina kollegor, var ni än befinner er. Med WorkCloud app så interagerar och administrerar ni företaget i realtid! Du har ständig tillgång till alla kontakter, offerter, projektets faser och deadlines. Var du än är kan du smidigt rapportera tid, hantera utlägg, lägga order eller föra in uppgifter som annars riskerar att glömmas bort. Och oavsett vilken tid på dygnet du föredrar att arbeta så kan du enkelt hantera dina arbetsorder och ärenden i appen. Precis var och när du vill!
Inställningar
Allmänna inställingar
Du kan anpassa modulen och tidrapporter efter din specifika verksamhet. Koppla moduler som ärendehantering, projektverktyg och arbetsorder till tidrapporteringen och underlätta för de anställda att rapportera tid på ett snabbt och smidigt sätt direkt i mobilen!
Kommunicera via systemet
Kundkonversation
INSTÄLLNINGAR
Automationsregler
Skapa egna automatiserade regler för vad som ska hända vid specifika aktiviteter och vilka notifieringar som ska triggas när. Du kan t ex se till att du alltid får en påminnelse två dagar innan en deadline eller att det skapas en notis till ansvarig kollega vid vald händelse.
WorkCloud
Generella funktioner
Scrolla ner för att läsa mer om varje funktion
Generella funktioner
Frånvaro & semesterhantering
Med några få knapptryckningar går det att ansöka om ledighet, rapportera avvikelser, frånvaro eller ledigheter antingen via mobilappen eller via datorn. Genom att integrera affärssystemet med exempelvis Fortnox Lön kan ni dessutom smidigt få över underlaget till ert löneprogram.
Generella funktioner
Utlägg
Låt dina anställda registrera utlägg, milersättning och traktamente på ett smidigt sätt, antingen via mobilappen eller via datorn. Integrera med exempelvis Fortnox Lön för att dessutom få över underlaget till ditt löneprogram!
Integrationer
Fortnox Lön
Synkronisering av anställningsregister, skicka rapporterade tider, milersättning, traktamente och utlägg/kvitto samt frånvaro, (som t ex semester, komptid, sjukdom). Förenkla hantering av löner genom att synkronisera färdigt underlag till ditt lönesystem.
Integrationer
Hogia XML
Med hjälp av en enkel knapptryckning kan du exportera löneunderlaget från WorkCloud till en XML-fil som du läser in i ditt löneprogram. Med hjälp av denna fil kan du föra över lönedata så som rapporterade timmar, sjukdomar/avvikelser, milersättning, utlägg m.m. Passar dig som använder Hogia lön eller Hogia lön plus.
välj vilka notifikationer du vill ha
Automationsregler
Skapa egna regler för de olika moduler som triggar igång notifieringar i notiscenter. Exempel på triggers: status, datum, faser, specifika åtgärder m.m.
Affärsmöjligheter
Skapad av: Demo WorkCloud
Fas: Offert besvarad
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Offert besvarades, påbörja projektering.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Projektgruppen
Ärendehantering
Skapad av: Demo WorkCloud
Status: Brådskande
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: En brådskande service har kommit.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Service & Support
Arbetsorder
Skapad av: Demo WorkCloud
Från status: Väntar på kund Till status: Klar för leverans
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Skicka order.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Orderavdelningen
FAQ
Vad är tidrapportering?
Tidrapportering är samlad data om dina anställdas arbetade tider, utfört arbete samt eventuell frånvaro som semester och sjukdom. Med en effektiv och smidig tidrapportering får företaget en överblick över samtliga timmar.
Vad är ett tidrapporteringssystem?
Ett tidrapporteringssystem är ett administrativt stöd som förenklar stegen mellan bland annat arbetad tid, fakturering och sammanställning av projekttimmar.
Hur förenklar WorkCloud mitt jobb med tidrapportering?
Med WorkClouds modul för tidrapportering kan den anställde enkelt rapportera sin tid direkt in i systemet via dator, mobil eller ipad. Modulen kan anpassas efter just ditt företags behov och kommer att underlätta lönehantering, tidrapporter och administration kring ärenden, projekt och mycket mer.