WorkCloud
Objektregister
Samla all info om en såld produkt/objekt/anläggning och håll koll på garantitider, garantiärenden, reprationer och mycket mer med några få knapptryckningar. Du kan också med hjälp av egna anpassade fält få in den data du behöver för varje typ av objekt.
- Håll koll på garantitider
- Egna dynamiska fält
- Koppling av artiklar & ordrar
- Koppling till avtal
- Koppling till projekt
- Koppling till arbetsorder
- Koppling till ärende
- Koppling till leverantörsfakturor
WorkCloud
Exempel på funktioner i modulen
Psst, du kan klicka på + för att läsa mer
Register
Håll koll på dina objekt & anläggningar
Samla information om dina objekt, anläggningar, sålda produkter och mycket mer på ett och samma ställe. Du kan direkt via översiktsvyn få information om garantitiden, objektets adress, typ av objekt eller vilken kund/kontaktperson objektet är kopplad till. Du kan även skapa egna benämningar samt ange status för objektet. Du kan också använda objektregistret för att hålla koll på exempelvis anställdas utlämnade datorer eller mobila enheter genom att koppla ett objekt till en anställd.
Register
Håll koll på dina objekt & anläggningar
Kundvård
Garantitid och ärende
Kundvård
Garantitid och ärende
För varje objekt är det möjligt att ange garantitid. Vissa objekt kan bestå av flera olika komponenter/extra tillval/orderrader med olika garantitider. Exempel: Du säljer produkt "X" som har en garantitid på 24 mån. Till denna produkt säljer du även ett tillbehör "X1" som endast har 12 mån garanti. Du kan också skapa ärenden på ett befintligt objekt. Passar utmärkt vid felanmälningar och garantiärenden.
Överblick
Kopplingar till moduler
Överblick
Kopplingar till moduler
Tack vare kopplingar i WorkCloud kan du koppla ett objekt till olika moduler så som ärende, arbetsorder, avtal eller projekt. Exempel: koppla ett objekt till kundens avtal för att fakturera för service årsvis eller koppla ett objekt till en arbetsorder för att utföra ett arbete och ha åtkomst till objektets fullständiga information.
android & apple
WorkCloud app
Det har aldrig varit enklare att ge en nulägesbild till dina kollegor, var ni än befinner er. Med WorkCloud app så interagerar och administrerar ni företaget i realtid! Du har ständig tillgång till alla kontakter, offerter, projektets faser och deadlines. Var du än är kan du smidigt rapportera tid, hantera utlägg, lägga order eller föra in uppgifter som annars riskerar att glömmas bort. Och oavsett vilken tid på dygnet du föredrar att arbeta så kan du enkelt hantera dina arbetsorder och ärenden i appen. Precis var och när du vill!
Inställningar
Allmänna inställningar
Med hjälp av inställningar kan du skapa dina egna typer av objekt samt koppla egna extra fält för respektive typ. Precis som övriga moduler så bestämmer du vilken information du vill se i översiktstabellen och vilka fält som ska vara synliga/obligatoriska i samband med att du skapar ett nytt objekt. Självklart finns det stöd för hantering av objekt när det finns fler kontor i systemet.
Kommunicera via systemet
Kundkonversation
Inställningar
Automationsregler
Skapa egna automatiserade regler för vad som ska hända vid valda aktiviteter och vilka notifieringar som ska triggas när. Du kan t.ex. se till att du alltid får en påminnelse två dagar innan en deadline eller att det skapas en notis till ansvarig kollega när affärsmöjlighetens status ändras till en specifik status eller ändras från ”status A” till ”status B”.
WorkCloud
Generella funktioner
Scrolla ner för att läsa mer om varje funktion
generella funktioner
Händelser & interna kommentarer
I händelseloggen kan du följa olika aktiviteter och faser i samtliga moduler – vad som har genomförts och när det skett. Du får en effektiv överblick av alla händelser och om du letar efter något eller vill göra en kollega uppmärksam på en del i processen så kan du skriva en kommentar och tagga personen som då får en notis om detta.
generella funktioner
Tidrapportering
Få en tydlig sammanfattning av nedlagd tid i de olika modulerna, skilj på nedlagd tid och fakturerbar tid och välj om du vill rapportera tid i timmar och minuter eller utifrån exakta klockslag. Förutom att rapportera tid som kan kopplas till fakturerbara aktiviteter så kan du också skapa extra orderrader i samband med tidrapportering när det tillkommer artiklar som inte blivit fakturerade tidigare.
generella funktioner
Formulär & checklistor
Med hjälp av ett urval av färdig komponenter har du möjligheten att skapa egna dynamiska checklistor, egenkontroller och formulär. Du kan också skapa färdiga mallar helt anpassade utifrån din verksamhet och koppla dessa önskade moduler med möjlighet till delning med externa parter.
generella funktioner
Skapa uppgifter
Inga fler lösa lappar eller bortglömda uppgifter. Här skapar du enkelt uppgifter som du kan lägga på dig själv eller en kollega med tydlig deadline och prioritet! I Lobbyn har du alltid en aktuell överblick av vilka uppgifter som ska vara klara idag, i morgon eller nästa vecka.
generella funktioner
Dokument & filer
välj vilka notifikationer du vill ha
Automationsregler
Skapa egna regler för de olika moduler som triggar igång notifieringar i notiscenter. Exempel på triggers: status, datum, faser, specifika åtgärder m.m.
Affärsmöjligheter
Skapad av: Demo WorkCloud
Fas: Offert besvarad
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Offert besvarades, påbörja projektering.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Projektgruppen
Ärendehantering
Skapad av: Demo WorkCloud
Status: Brådskande
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: En brådskande service har kommit.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Service & Support
Arbetsorder
Skapad av: Demo WorkCloud
Från status: Väntar på kund Till status: Klar för leverans
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Skicka order.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Orderavdelningen