WorkCloud

Objektregister

Samla all info om en såld produkt/objekt/anläggning och håll koll på garantitider, garantiärenden, reprationer och mycket mer med några få knapptryckningar. Du kan också med hjälp av egna anpassade fält få in den data du behöver för varje typ av objekt.

Ordning & reda

Håll koll på dina objekt

WorkCloud

Exempel på funktioner i modulen

Klicka på knapparna för att se mer
pil-turkos
WorkCloud-objektregister-översikt

Psst, du kan klicka på + för att läsa mer

Register

Håll koll på dina objekt & anläggningar

Samla information om dina objekt, anläggningar, sålda produkter och mycket mer på ett och samma ställe. Du kan direkt via översiktsvyn få information om garantitiden, objektets adress, typ av objekt eller vilken kund/kontaktperson objektet är kopplad till. Du kan även skapa egna benämningar samt ange status för objektet. Du kan också använda objektregistret för att hålla koll på exempelvis anställdas utlämnade datorer eller mobila enheter genom att koppla ett objekt till en anställd.

Register

Håll koll på dina objekt & anläggningar

Kundvård

Garantitid och ärende

Kundvård

Garantitid och ärende

För varje objekt är det möjligt att ange garantitid. Vissa objekt kan bestå av flera olika komponenter/extra tillval/orderrader med olika garantitider. Exempel: Du säljer produkt "X" som har en garantitid på 24 mån. Till denna produkt säljer du även ett tillbehör "X1" som endast har 12 mån garanti. Du kan också skapa ärenden på ett befintligt objekt. Passar utmärkt vid felanmälningar och garantiärenden.

Överblick

Kopplingar till moduler

Överblick

Kopplingar till moduler

Tack vare kopplingar i WorkCloud kan du koppla ett objekt till olika moduler så som ärende, arbetsorder, avtal eller projekt. Exempel: koppla ett objekt till kundens avtal för att fakturera för service årsvis eller koppla ett objekt till en arbetsorder för att utföra ett arbete och ha åtkomst till objektets fullständiga information.

Workcloud-CRM-App

android & apple

WorkCloud app

Det har aldrig varit enklare att ge en nulägesbild till dina kollegor, var ni än befinner er. Med WorkCloud app så interagerar och administrerar ni företaget i realtid! Du har ständig tillgång till alla kontakter, offerter, projektets faser och deadlines. Var du än är kan du smidigt rapportera tid, hantera utlägg, lägga order eller föra in uppgifter som annars riskerar att glömmas bort. Och oavsett vilken tid på dygnet du föredrar att arbeta så kan du enkelt hantera dina arbetsorder och ärenden i appen. Precis var och när du vill!

Håll koll på garantitider
Egna dynamiska fält
Koppling av artiklar & ordrar
Koppling till avtal
Koppling till projekt
Koppling till arbetsorder
Koppling till ärende
 Koppling till leverantörsfakturor

Inställningar

Allmänna inställningar

Med hjälp av inställningar kan du skapa dina egna typer av objekt samt koppla egna extra fält för respektive typ. Precis som övriga moduler så bestämmer du vilken information du vill se i översiktstabellen och vilka fält som ska vara synliga/obligatoriska i samband med att du skapar ett nytt objekt. Självklart finns det stöd för hantering av objekt när det finns fler kontor i systemet.

Kommunicera via systemet

Kundkonversation

Kommunicera med kund direkt via systemet! Genom att kommunicera via exempelvis ett ärende, order eller arbetsorder så sparas konversationen och alla i ditt team kan se vad som sagts eller vad du och kunden har kommit överens om. Kunden får ett krypterat e-mail eller loggar in i kundportalen för att läsa meddelanden och kan såklart även själv svara på dessa. Att ha allt samlat på ett och samma ställe förenklar support, förkortar svarstider och ger en högre upplevd kundnöjdhet.

Inställningar

Automationsregler

Skapa egna automatiserade regler för vad som ska hända vid valda aktiviteter och vilka notifieringar som ska triggas när. Du kan t.ex. se till att du alltid får en påminnelse två dagar innan en deadline eller att det skapas en notis till ansvarig kollega när affärsmöjlighetens status ändras till en specifik status eller ändras från ”status A” till ”status B”.

WorkCloud

Generella funktioner

Scrolla ner för att läsa mer om varje funktion

workcloud-handelselogg-kommentarer

generella funktioner

Händelser & interna kommentarer

I händelseloggen kan du följa olika aktiviteter och faser samtliga moduler – vad som har genomförts och när det skett. Du får en effektiv överblick av alla händelser och om du letar efter något eller vill göra en kollega uppmärksam på en del i processen så kan du skriva en kommentar och tagga personen som då får en notis om detta. 

välj vilka notifikationer du vill ha

Automationsregler

Skapa egna regler för de olika moduler som triggar igång notifieringar i notiscenter. Exempel på triggers: status, datum, faser, specifika åtgärder m.m.

Affärsmöjligheter

Skapad av: Demo WorkCloud

Fas: Offert besvarad

Typ av automation: Notismeddelande

Meddelande: Offert besvarades, påbörja projektering.

Regeln gäller: Alla

Skickas till: Projektgruppen

Ärendehantering

Skapad av: Demo WorkCloud

Status: Brådskande

Typ av automation: Notismeddelande

Meddelande: En brådskande service har kommit.

Regeln gäller: Alla

Skickas till: Service & Support

Arbetsorder

Skapad av: Demo WorkCloud

Från status: Väntar på kund Till status: Klar för leverans

Typ av automation: Notismeddelande

Meddelande: Skicka order.

Regeln gäller: Alla

Skickas till: Orderavdelningen

Kontakta oss

Kom ihåg att inte uppge några känsliga personuppgifter som t.ex. personnummer eller lösenord m.m. För mer information se vår integritetspolicy.

bli-uppringd-popup-iphone

Bli uppringd