WorkCloud
Artikelregister & lagersystem
Håll koll på priser, marginaler, lagersaldon och mycket mer samtidigt som du förenklar processen när du offererar, tidrapporterar, skapar order och fakturerar.
- Import- & exportfunktion via Excel
- Skapa kundunika prislistor
- Prispåslag per kategori & prislista
- Stafflingpriser
- (både in- och utpriser)
- Styck & ställ priser
- Valutakurser med integration mot Riksbanken
- E-nummer & revision
- EAN & tillverkarens artikelnr
- Inbyggd lagerfunktion
- Integration Fortnox lager
- Leverantörer att handla ifrån
- (inkl. standardleverantör)
- Hantering av attributer för shop
- Inaktivering av utgående artiklar
- Produktspecifikation
- Taggning av artiklar
- (fåtal kvar, beställningsvara, inkommande leverans, utgående)
- Kostnadsställen för respektive artikel
- Standardtyp av husarbete
- Uppladdning av produktblad
- Uppladdning av bilder
- Automatiska radkommentarer
WorkCloud
Exempel på funktioner i modulen
håll koll på lagret
Lagersystem
Min & max värde
Förenkla inköpsprocessen genom att ange min och max värde för respektive artikel och låt systemet föreslå när det är dags för nytt inköp.
Lagerställen och lagerplatser
Skapa egna lagerställen och lagerplatser och förenkla processen vid inleverans av artiklar.
Exempel: Lagerställe Västerås & Stockholm, lagerplats V-1, V-2, S-1, S-2 m.m.
in- och utleveranser
Leverera in och ut artiklar genom att söka efter specifik artikel, skanna EAN eller genom att läsa in ett beställningsunderlag. Självklart kan du i samband med inleveransen delleverera, ändra inköpspriset, bestämma lagerplatsen m.m.
Buffertlager
Vid presentation av ”antal i lager” dras värdet från buffertlager av. Exempel: antal i lager 100, buffertlager 20, systemet presenterar antal i lager 80 för användaren i systemet.
Antal i förpackning
Ange antal i förpackning för att underlätta vid beställning via inköpsmodulen samt beräkning av ”styck & ställ priser”.
Integration mot andra lagersystem
Du kan välja om du vill använda dig av WorkClouds inbyggda lagerfunktioner eller om du vill hämta lagersaldon från exempelvis Fortnox lager.
android & apple
WorkCloud app
Det har aldrig varit enklare att ge en nulägesbild till dina kollegor, var ni än befinner er. Med WorkCloud app så interagerar och administrerar ni företaget i realtid! Du har ständig tillgång till alla kontakter, offerter, projektets faser och deadlines. Var du än är kan du smidigt rapportera tid, hantera utlägg, lägga order eller föra in uppgifter som annars riskerar att glömmas bort. Och oavsett vilken tid på dygnet du föredrar att arbeta så kan du enkelt hantera dina arbetsorder och ärenden i appen. Precis var och när du vill!
välj vilka notifikationer du vill ha
Automationsregler
Skapa egna regler för de olika moduler som triggar igång notifieringar i notiscenter. Exempel på triggers: status, datum, faser, specifika åtgärder m.m.
Affärsmöjligheter
Skapad av: Demo WorkCloud
Fas: Offert besvarad
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Offert besvarades, påbörja projektering.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Projektgruppen
Ärendehantering
Skapad av: Demo WorkCloud
Status: Brådskande
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: En brådskande service har kommit.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Service & Support
Arbetsorder
Skapad av: Demo WorkCloud
Från status: Väntar på kund Till status: Klar för leverans
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Skicka order.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Orderavdelningen