WorkCloud
Ärendehanteringssystem & ärendehantering
- Service & garanti
- Hantering av eftermarknad
- Spårbarhet
- Rapporter
- Låt kunden se och följa ärendet
- Tidrapportering och fakturering
- Nöjdare kunder
- Ökad produktivitet och servicekänsla
WorkCloud
Exempel på funktioner i modulen
Psst, du kan klicka på + för att läsa mer
ärende
Tilldela eller skicka förfrågan
Du kan antingen tilldela en viss person ett ärende eller skicka en förfrågan till en grupp med förslag att ta över ansvaret. Har företaget flera kontor så förenklar det här era rutiner genom att ni kan skapa en grupp per kontor och tilldela ärenden
ärende
Tilldela eller skicka förfrågan
kundportal
Gör ärenden synliga för kund
kundportal
Gör ärenden synliga för kund
I Kundportalen kan kunden både se, följa och skapa egna ärenden av den typ som du gjort tillgängliga för kunden. I inställningar väljer du vilka ärenden som kund ska kunna lägga själv, exempelvis service eller garantiärende men även när deadline ska sättas och vilken prioritet ärendet ska ha.
automatisering
Återkommande ärenden
automatisering
Återkommande ärenden
Förenkla processen för återkommande ärenden genom att låta systemet generera dessa per automatik till varje användare. Välj period för det återkommande ärendet och hur ofta det ska inträffa, bestäm sedan övriga inställningar så som ansvarig, typ, prio, beskrivning mm.
kundkonversation
Förenkla dialog
kundkonversation
Förenkla dialog
Du kan på ett enkelt sätt kommunicera med kund via systemet och på så sätt säkerställa att all historik finns samlat på ett ställe för övrig personal att kunna ta del av. På så sätt fastnar inte ett svar från kund i en anställds mailbox och kanske fördröjer ärendet. Tvåvägskommunikationen sker via krypterad länk.
externa ärenden
Ärenden via API
externa ärenden
Ärenden via API
WorkCloud har fullt stöd för att kunna skapa ärenden från exempelvis företagets hemsida eller andra externa system via API. Du som är administratör i systemet kan hantera API-nycklar och bestämma standardinställningar för ärenden som kommer in via API.
Tydlig överblick
Objekt & anläggning
Tydlig överblick
Objekt & Anläggning
Ibland kan det vara en fördel att samla ärenden på ett skapat objekt i stället för på en kund. Det här förenklar er administration exempelvis om kunden har flera anläggningar eller viss teknisk utrustning och du vill kunna följa historiken på just den anläggningen eller utrustningen. Du kan själv skapa flera objekt som i sin tur tillhör en befintlig kund.
android & apple
WorkCloud app
Det har aldrig varit enklare att ge en nulägesbild till dina kollegor, var ni än befinner er. Med WorkCloud app så interagerar och administrerar ni företaget i realtid! Du har ständig tillgång till alla kontakter, offerter, projektets faser och deadlines. Var du än är kan du smidigt rapportera tid, hantera utlägg, lägga order eller föra in uppgifter som annars riskerar att glömmas bort. Och oavsett vilken tid på dygnet du föredrar att arbeta så kan du enkelt hantera dina arbetsorder och ärenden i appen. Precis var och när du vill!
Google maps integration
Geografisk översikt
Kartvyn ger dig en geografisk översikt av dina eller samtliga ärenden. Du kan filtrera funktionen bl.a. på personer och ärendetyp, välja att endast se ärenden som ännu inte är tilldelade eller filtrera på ärendestatus.
skräddarsytt
Allmänna inställningar
Du kan anpassa modulen helt efter just din verksamhet och ert sätt att hantera ärenden. Skapa egna ärendetyper med egna fält, prioriteringar och vilka flikar i detaljvyn som ska vara synliga och hur de ska visas. Du kan också anpassa ärenden för kundportalen och välja vilka olika typer av ärenden som kund ska kunna lägga själv.
Kommunicera via systemet
Kundkonversation
egen anpassning
Automationsregler
Skapa egna automatiserade regler för vad som ska hända vid specifika aktiviteter och vilka notifieringar som ska triggas när. Du kan t ex se till att du alltid får en påminnelse två dagar innan en deadline eller att det skapas en notis till ansvarig kollega vid vald händelse.
WorkCloud
Generella funktioner
Scrolla ner för att läsa mer om varje funktion
generella funktioner
Händelser & interna kommentarer
I händelseloggen kan du följa olika aktiviteter och faser i samtliga moduler – vad som har genomförts och när det skett. Du får en effektiv överblick av alla händelser och om du letar efter något eller vill göra en kollega uppmärksam på en del i processen så kan du skriva en kommentar och tagga personen som då får en notis om detta.
generella funktioner
Tidrapportering
Få en tydlig sammanfattning av nedlagd tid i de olika modulerna, skilj på nedlagd tid och fakturerbar tid och välj om du vill rapportera tid i timmar och minuter eller utifrån exakta klockslag. Förutom att rapportera tid som kan kopplas till fakturerbara aktiviteter så kan du också skapa extra orderrader i samband med tidrapportering när det tillkommer artiklar som inte blivit fakturerade tidigare.
generella funktioner
Formulär & checklistor
Med hjälp av ett urval av färdig komponenter har du möjligheten att skapa egna dynamiska checklistor, egenkontroller och formulär. Du kan också skapa färdiga mallar helt anpassade utifrån din verksamhet och koppla dessa önskade moduler med möjlighet till delning med externa parter.
generella funktioner
Skapa uppgifter
Inga fler lösa lappar eller bortglömda uppgifter. Här skapar du enkelt uppgifter som du kan lägga på dig själv eller en kollega med tydlig deadline och prioritet! I Lobbyn har du alltid en aktuell överblick av vilka uppgifter som ska vara klara idag, i morgon eller nästa vecka.
generella funktioner
Dokument & filer
välj vilka notifikationer du vill ha
Automationsregler
Skapa egna regler för de olika moduler som triggar igång notifieringar i notiscenter. Exempel på triggers: status, datum, faser, specifika åtgärder m.m.
Affärsmöjligheter
Skapad av: Demo WorkCloud
Fas: Offert besvarad
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Offert besvarades, påbörja projektering.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Projektgruppen
Ärendehantering
Skapad av: Demo WorkCloud
Status: Brådskande
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: En brådskande service har kommit.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Service & Support
Arbetsorder
Skapad av: Demo WorkCloud
Från status: Väntar på kund Till status: Klar för leverans
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Skicka order.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Orderavdelningen
FAQ
Vad är ett ärendehanteringssystem?
Ett ärendehanteringssystem är ett informationssystem vars uppgift är att stötta verksamheten och administrationen av ärenden. Systemet används bl a för att säkra att alla ärenden genomförs, åtgärdas, dokumenteras, rapporteras och följs upp.
Vilka fördelar har ett webbaserat ärendehanteringssystem?
Med ett ärendehanteringssystem får organisationen hjälp att prioritera, samla in data samt identifiera de olika delarna i ett ärende eller projekt, samt specificera vem som ansvarar för vad.