WorkCloud
Projektverktyg & projekthantering
Ett smidigt projektverktyg för projekt med olika delmoment & uppgifter. Koppla personer till olika projekt, skapa arbetsorder, rapportera tid, ladda upp filer, håll koll på budget och deadlines!
- Skapa projektmallar
- Budget & Extra kostnader (ÄTA)
- Bjud in samarbetspartner
- Egna checklistor och statusar
- Projektdagbok & dokument
- Koppling till arbetsorder & ärenden
- Betalplaner & lyft
- Ekonomisk översikt & fakturaunderlag
WorkCloud
Exempel på funktioner i modulen
Psst, du kan klicka på + för att läsa mer
Projektfaser
Kanban-vy & tidslinje
Med hjälp av kanbanvyn i projektverktyget kan ni strukturera alla projekt genom att lägga in dem i olika faser eller kategorier som ni själva skapar i inställningarna. Exempelvis ”Pågående”, ”Planerade projekt”, ”Interna projekt”, ”Inväntar leverans”, osv. Tidslinjen ger dig en smidig helhetsöverblick över alla projekt och deras delprojekt och enskilda uppgifter, med status, start- och slutdatum. Du kan på ett enkelt sätt redigera delprojekt & uppgifter direkt från översiktsvyn utan att behöva lämna den.
Projektfaser
Kanban-vy & tidslinje
Förenkla fakturering
Betalplaner & lyft
Förenkla fakturering
Betalplaner & lyft
Bestäm hur många lyft du vill skapa och systemet genererar fram förslag. För varje lyft kan du självklart göra korrigeringar. När din betalplan är redo kan du via systemet skicka ut den till kunden som får godkänna/neka. När du har en godkänd betalplan kan du med hjälp av en knapptryckning generera fram order utifrån dina betalplaner.
Extern partner
Bjud in samarbetspartner
Extern partner
Bjud in samarbetspartner
För varje delprojekt har du möjlighet att bjuda in en samarbetspartner som kan godkänna/neka uppdraget via kundportalen. Per delprojekt bestämmer du också vilken information som ska vara synlig för samarbetspartner och vad partnern kan göra med delprojektet. T.ex. visa/ändra status, uppgifter, filer m.m. Du kan också kommunicera med partnern direkt via systemet för att underlätta kommunikationen.
Återkommande projekt
Projektmallar
Återkommande projekt
Projektmallar
Skapa egna projektmallar och uppgiftsmallar för att förenkla din projekthantering. Du kan antingen fördefiniera automatisk beräkning av start- och slutdatum, beräknad tid i timmar, eventuella kostnader och budget per delprojekt eller så kan du ange det manuellt vid skapande av projektet.
ÄTA
Extra kostnader
ÄTA
Extra kostnader
Skapa extrakostnader, fyll i nödvändig information och skapa orderrader med hjälp av färdiga artiklar från artikelregistret. Du kan skicka en eventuell extrakostnad till kund för granskning och kunden kan då granska, godkänna eller neka extrakostnaden. När extrakostnaden är godkänd kan du med hjälp av en knapptryckning skapa en order och göra klart fakturaunderlaget. Allt för att förenkla din projekthantering och projektplanering samt få en bra överblick.
Uppföljning
Ekonomisk översikt
Uppföljning
Ekonomisk översikt
Få på ett smidigt sätt bra koll på alla intäkter och kostnader för en bättre lönsamhet i projektet. I uppföljningen kan du se kostnader för personalen nedlagda timmer per projekt, se extrakostnader och självklart också ange manuella kostnader. Du kan själv bestämma hur systemet ska räkna kostnader. Kanske vill du ha med leverantörsfakturor men exkludera tidrapporter? Du bestämmer!
android & apple
WorkCloud app
Det har aldrig varit enklare att ge en nulägesbild till dina kollegor, var ni än befinner er. Med WorkCloud app så interagerar och administrerar ni företaget i realtid! Du har ständig tillgång till alla kontakter, offerter, projektets faser och deadlines. Var du än är kan du smidigt rapportera tid, hantera utlägg, lägga order eller föra in uppgifter som annars riskerar att glömmas bort. Och oavsett vilken tid på dygnet du föredrar att arbeta så kan du enkelt hantera dina arbetsorder och ärenden i appen. Precis var och när du vill!
inställningar
Allmänna inställningar
Beroende på behörighet kan du välja att se hela företagets, dina egna eller din grupps projekt. Genom att filtrera på exempelvis ansvarig, kund eller projektfas kan du på ett effektivt sätt få en anpassad överblick pågående och avslutande projekt. Du kan också anpassa modulen efter er verksamhet.
Kommunicera via systemet
Kundkonversation
inställningar
Automationsregler
Skapa egna automatiserade regler för vad som ska hända vid specifika aktiviteter och vilka notifieringar som ska triggas när. Du kan t ex se till att du alltid får en påminnelse två dagar innan en deadline i ett delprojekt eller att det skapas en notis till ansvarig kollega vid vald händelse.
WorkCloud
Generella funktioner
Scrolla ner för att läsa mer om varje funktion
generella funktioner
Händelser & interna kommentarer
I händelseloggen kan du följa olika aktiviteter och faser i samtliga moduler – vad som har genomförts och när det skett. Du får en effektiv överblick av alla händelser och om du letar efter något eller vill göra en kollega uppmärksam på en del i processen så kan du skriva en kommentar och tagga personen som då får en notis om detta.
generella funktioner
Tidrapportering
Få en tydlig sammanfattning av nedlagd tid i de olika modulerna, skilj på nedlagd tid och fakturerbar tid och välj om du vill rapportera tid i timmar och minuter eller utifrån exakta klockslag. Förutom att rapportera tid som kan kopplas till fakturerbara aktiviteter så kan du också skapa extra orderrader i samband med tidrapportering när det tillkommer artiklar som inte blivit fakturerade tidigare.
generella funktioner
Formulär & checklistor
Med hjälp av ett urval av färdig komponenter har du möjligheten att skapa egna dynamiska checklistor, egenkontroller och formulär. Du kan också skapa färdiga mallar helt anpassade utifrån din verksamhet och koppla dessa önskade moduler med möjlighet till delning med externa parter.
generella funktioner
Skapa uppgifter
Inga fler lösa lappar eller bortglömda uppgifter. Här skapar du enkelt uppgifter som du kan lägga på dig själv eller en kollega med tydlig deadline och prioritet! I Lobbyn har du alltid en aktuell överblick av vilka uppgifter som ska vara klara idag, i morgon eller nästa vecka.
generella funktioner
Dokument & filer
välj vilka notifikationer du vill ha
Automationsregler
Skapa egna regler för de olika moduler som triggar igång notifieringar i notiscenter. Exempel på triggers: status, datum, faser, specifika åtgärder m.m.
Affärsmöjligheter
Skapad av: Demo WorkCloud
Fas: Offert besvarad
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Offert besvarades, påbörja projektering.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Projektgruppen
Ärendehantering
Skapad av: Demo WorkCloud
Status: Brådskande
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: En brådskande service har kommit.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Service & Support
Arbetsorder
Skapad av: Demo WorkCloud
Från status: Väntar på kund Till status: Klar för leverans
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Skicka order.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Orderavdelningen