Projektverktyg & projekthantering

Ett smidigt projektverktyg för projekt med olika delmoment och uppgifter. Koppla personer till olika projekt, skapa arbetsorder, rapportera tid, ladda upp filer, håll koll på budget och deadlines!

Skapa projektmallar

Budget & extra kostnader (ÄTA)

Bjud in samarbetspartner

Egna checklistor och statusar

Projektdagbok & dokument

Koppling till arbetsorder & ärenden

Betalplaner & lyft

Ekonomisk översikt & fakturaunderlag

Exempel på funktioner i modulen

Arrow36
Play Video
Play Video
Play Video

Håll koll

Enkelt projektverktyg för smartare projektplanering

Projektfaser

Med hjälp av kanbanvyn i projektverktyget kan ni strukturera alla projekt genom att lägga in dem i olika faser eller kategorier som ni själva skapar i inställningarna. Exempelvis ”Pågående”, ”Planerade projekt”, ”Interna projekt”, ”Inväntar leverans”, osv. Tidslinjen ger dig en smidig helhetsöverblick över alla projekt och deras delprojekt och enskilda uppgifter, med status, start- och slutdatum. Du kan på ett enkelt sätt redigera delprojekt och uppgifter direkt från översiktsvyn utan att behöva lämna den.

Förenkla fakturering

Bestäm hur många lyft du vill skapa och systemet genererar fram förslag. För varje lyft kan du självklart göra korrigeringar. När din betalplan är redo kan du via systemet skicka ut den till kunden som får godkänna/neka. När du har en godkänd betalplan kan du med hjälp av en knapptryckning generera fram order utifrån dina betalplaner.

Extern partner

För varje delprojekt har du möjlighet att bjuda in en samarbetspartner som kan godkänna/neka uppdraget via kundportalen. Per delprojekt bestämmer du också vilken information som ska vara synlig för samarbetspartner och vad partnern kan göra med delprojektet. T.ex. visa/ändra status, uppgifter, filer, m.m. Du kan också kommunicera med partnern direkt via systemet för att underlätta kommunikationen.

Återkommande projekt

Skapa egna projektmallar och uppgiftsmallar för att förenkla din projekthantering. Du kan antingen fördefiniera automatisk beräkning av start- och slutdatum, beräknad tid i timmar, eventuella kostnader och budget per delprojekt eller så kan du ange det manuellt vid skapande av projektet.

ÄTA

Skapa extrakostnader, fyll i nödvändig information och skapa orderrader med hjälp av färdiga artiklar från artikelregistret. Du kan skicka en eventuell extrakostnad till en kund för granskning och kunden kan då granska, godkänna eller neka extrakostnaden. När extrakostnaden är godkänd kan du med hjälp av en knapptryckning skapa en order och göra klart fakturaunderlaget. Allt för att förenkla din projekthantering och projektplanering samt få en bra överblick.

Uppföljning

Få på ett smidigt sätt bra koll på alla intäkter och kostnader för en bättre lönsamhet i projektet. I uppföljningen kan du se kostnader för personalens nedlagda timmer per projekt, se extrakostnader och självklart också ange manuella kostnader. Du kan själv bestämma hur systemet ska räkna kostnader. Kanske vill du ha med leverantörsfakturor men exkludera tidrapporter? Du bestämmer!

Kundkonversation

Kommunicera direkt med kunden via systemet genom ärenden, order eller arbetsorder. Konversationen sparas för teamets översikt och enkelt samarbete. Kunden får krypterat e-mail eller loggar in i kundportalen för att läsa och svara på meddelanden. Effektiviserar support, minskar svarstider och ökar kundnöjdheten.

Automationsregler

Skapa egna automatiserade regler för vad som ska hända vid specifika aktiviteter och vilka notifieringar som ska triggas när. Du kan t ex se till att du alltid får en påminnelse två dagar innan en deadline eller att det skapas en notis till ansvarig kollega vid vald händelse.

Generella funktioner

Arrow36

Uppgifter

Inga fler lösa lappar eller bortglömda uppgifter. Här skapar du enkelt uppgifter som du kan lägga på dig själv eller en kollega med tydlig deadline och prioritet! I Lobbyn har du alltid en aktuell överblick av vilka uppgifter som ska vara klara idag, i morgon eller nästa vecka.

Formulär & checklistor

Med hjälp av ett urval av färdig komponenter har du möjligheten att skapa egna dynamiska checklistor, egenkontroller och formulär. Du kan också skapa färdiga mallar helt anpassade utifrån din verksamhet och koppla dessa önskade moduler med möjlighet till delning med externa parter.

Tidrapportering

Få en tydlig sammanfattning av nedlagd tid i de olika modulerna, skilj på nedlagd tid och fakturerbar tid och välj om du vill rapportera tid i timmar och minuter eller utifrån exakta klockslag. Förutom att rapportera tid som kan kopplas till fakturerbara aktiviteter så kan du också skapa extra orderrader i samband med tidrapportering när det tillkommer artiklar som inte blivit fakturerade tidigare.

Dokument & filer

Inga fler lösa lappar eller bortglömda uppgifter. Här skapar du enkelt uppgifter som du kan lägga på dig själv eller en kollega med tydlig deadline och prioritet! I Lobbyn har du alltid en aktuell överblick av vilka uppgifter som ska vara klara idag, i morgon eller nästa vecka.
workcloud-handelselogg-kommentarer

Händelser & interna kommentarer

I händelseloggen kan du följa olika aktiviteter och faser i samtliga moduler – vad som har genomförts och när det skett. Du får en effektiv överblick av alla händelser och om du letar efter något eller vill göra en kollega uppmärksam på en del i processen så kan du skriva en kommentar och tagga personen som då får en notis om detta.

workcloud-handelselogg-kommentarer

Android & iOS

WorkCloud App

Det har aldrig varit enklare att ge en nulägesbild till dina kollegor, var ni än befinner er. Med WorkCloud app så interagerar och administrerar ni företaget i realtid!

Du har ständig tillgång till alla kontakter, offerter, projektets faser och deadlines. Var du än är kan du smidigt rapportera tid, hantera utlägg, lägga order eller föra in uppgifter som annars riskerar att glömmas bort.

Och oavsett vilken tid på dygnet du föredrar att arbeta så kan du enkelt hantera dina arbetsorder och ärenden i appen. Precis var och när du vill!

Automationsregler

Skapa egna regler för de olika moduler som triggar igång notifieringar i notiscenter. Exempel på triggers: status, datum, faser, specifika åtgärder m.m.

Affärsmöjligheter

Skapad av: Demo WorkCloud

Fas: Offert besvarad

Typ av automation: Notismeddelande

Meddelande: Offert besvarades, påbörja projektering.

Regeln gäller: Alla

Skickas till: Projektgruppen

Ärendehantering

Skapad av: Demo WorkCloud

Status: Brådskande

Typ av automation: Notismeddelande

Meddelande: En brådskande service har kommit.

Regeln gäller: Alla

Skickas till: Service & Support

Arbetsorder

Skapad av: Demo WorkCloud

Från status: Väntar på kund Till status: Klar för leverans

Typ av automation: Notismeddelande

Meddelande: Skicka order.

Regeln gäller: Alla

Skickas till: Orderavdelningen

Kontakta oss

Kom ihåg att inte uppge några känsliga personuppgifter som t.ex. personnummer eller lösenord m.m. För mer information se vår integritetspolicy.

bli-uppringd-popup-iphone

Bli uppringd