WorkCloud
Kundregister
Här får du en total överblick över företagets kunder, i en vy anpassad efter ert företag. I realtid ser du leads, pågående affärer, ärenden samt info från samtliga moduler samlat på ett och samma ställe.
- Överblick över alla kontakter
- Egna kundtaggningar & kundnivåer
- Import av kunder via Excel
- Synkroniserad mot Fortnox
- Dynamisk kundtabell
- Info från alla moduler samlad i kundkortet
- Skillnad på kunder och potentiella kunder
- Hantering av avdelningar i samband med fakturering
WorkCloud
Exempel på funktioner i modulen
Psst, du kan klicka på + för att läsa mer
senaste interaktioner
Samlad kundbild
Väl inne i respektive kundkort kan du se de senaste interaktioner som ni har haft med kunden oavsett om det är kundkontakt, ärende, offert, projekt eller annat. Du får en samlad bild över samtliga moduler som är kopplade till kunden och kan enkelt navigera dig till respektive modul.
senaste interaktioner
Samlad kundbild
håll koll på dina kontakter
Kontaktpersoner & kundansvarig
håll koll på dina kontakter
Kontaktpersoner & kundansvarig
Samla kundens alla kontaktpersoner oavsett avdelning med fullständiga uppgifter på ett och samma ställe. Du bestämmer själv vilka fält du vill aktivera och vilka tiltar du vill skapa för respektive kontaktperson. Självklart kan du skapa en CSV-export med fullständig information för användning vid exempelvis utskick av e-post och marknadsmaterial. Du kan också tilldela användare i systemet som kundansvariga med olika typer av etiketter som du själv kan skapa med hjälp av inställningar. Exempel "Säljare, säljchef, tekniker" m.m.
Potentiella kunder
Kunder & prospekt
Potentiella kunder
Kunder & prospekt
I WorkCloud hittar du 3 olika typer av kunder som du kan välja att aktivera i de olika moduler. "kunder", "temporära kunder", "prospekt". Du kan exempelvis aktivera kundtypen "prospekt" för alla nya potentiella kunder. Informationen sparas i ett separat register utan att synkroniseras över till ditt bokföring- och faktureringsprogram och kräver inte heller lika mycket information vid registrering . När Kunden sedan accepterar en offert och det leder till en affär så konverteras kunden enkelt till en "riktig kund" och synkroniseras även med exempelvis Fortnox.
Anpassa
Filtrering & kategorisering
Anpassa
Filtrering & kategorisering
Du kan skapa egna kundtaggar, kundnivåer, distrikt, brancher, typer av företag och på så sätt skapa olika segment och kategorisera dina kunder. Självklart kan du söka och filtrera på samtliga parametrar. Exempel en kund som är taggad som "guldkund" tillhör distrikt "Öst" tillhör branschen "fastighetsbolag". Du har också möjlighet att skapa egna kundflikar där du får en texteditor med versionshantering som du kan använda för att ange ytterliga information om varje kund.
Samarbeta
ÅF & Samarbetspartner
Samarbeta
ÅF & Samarbetspartner
Du kan göra en kund till "Återförsäljare" eller "samarbetspartner". På så sätt kan du ge involvera kunden i ditt system. Exempel: bjud in en samarbetspartner till ett projekt för att samarbeta eller ge din återförsäljare tillgång till e-handelsmodulen för att de ska kunna beställa produkter och tjänster. Självklart kan du med hjälp av behörigheter skapa begränsningar.
Import
Importfunktion via Excel
Import
Importfunktion via Excel
Tack vare den inbyggda importfunktionen kan du via Excel välja att importera in både privat- och företagskunder. I steg 2 av importen kan du också välja om du vill att systemet automatgenererar nya affärsmöjligheter/leads för varje importerad kund. Passar utmärkt i de fall du har en lista med potentiella kunder som behöver bearbetas.
android & apple
WorkCloud app
Det har aldrig varit enklare att ge en nulägesbild till dina kollegor, var ni än befinner er. Med WorkCloud app så interagerar och administrerar ni företaget i realtid! Du har ständig tillgång till alla kontakter, offerter, projektets faser och deadlines. Var du än är kan du smidigt rapportera tid, hantera utlägg, lägga order eller föra in uppgifter som annars riskerar att glömmas bort. Och oavsett vilken tid på dygnet du föredrar att arbeta så kan du enkelt hantera dina arbetsorder och ärenden i appen. Precis var och när du vill!
INSTÄLLNINGAR
Allmänna inställningar
Du kan välja att se hela företagets kunder eller dina egna kunder. Du kan också filtrera registret på inaktiverade eller aktiva kunder, eller på prospekts och på temporära kunder.
Genom att anpassa kundkorten – med exempelvis kundtaggar för att lättare hitta olika typer av kunder – så skapar du på ett smidigt sätt ett effektivt kundregister för just er verksamhet.
KOMMUNICERA VIA SYSTEMET
Kundkonversation
Kommunicera med kund direkt via systemet! Genom att kommunicera via exempelvis ett ärende, order eller arbetsorder så sparas konversationen och alla i ditt team kan se vad som sagts eller vad du och kunden har kommit överens om. Kunden får ett krypterat e-mail eller loggar in i kundportalen för att läsa meddelanden och kan såklart även själv svara på dessa. Att ha allt samlat på ett och samma ställe förenklar support, förkortar svarstider och ger en högre upplevd kundnöjdhet.
INSTÄLLNINGAR
Automationsregler
Skapa egna automatiserade regler för vad som ska hända vid specifika aktiviteter och vilka notifieringar som ska triggas när. Du kan t ex se till att du alltid får en påminnelse två dagar innan en deadline i ett delprojekt eller att det skapas en notis till ansvarig kollega vid vald händelse.
kundregister
Synkronisera via API
Självklart kan du synkronisera ditt kundregister i realtid mot andra system och verktyg så som exempelvis Fortnox.Tack vare den inbyggda API:n i WorkCloud kan du också bygga API från andra system direkt in till ditt kundregister.
WorkCloud
Generella funktioner
Scrolla ner för att läsa mer om varje funktion
generella funktioner
Händelser & interna kommentarer
I händelseloggen kan du följa olika aktiviteter och faser i samtliga moduler – vad som har genomförts och när det skett. Du får en effektiv överblick av alla händelser och om du letar efter något eller vill göra en kollega uppmärksam på en del i processen så kan du skriva en kommentar och tagga personen som då får en notis om detta.
generella funktioner
Tidrapportering
Få en tydlig sammanfattning av nedlagd tid i de olika modulerna, skilj på nedlagd tid och fakturerbar tid och välj om du vill rapportera tid i timmar och minuter eller utifrån exakta klockslag. Förutom att rapportera tid som kan kopplas till fakturerbara aktiviteter så kan du också skapa extra orderrader i samband med tidrapportering när det tillkommer artiklar som inte blivit fakturerade tidigare.
generella funktioner
Formulär & checklistor
Med hjälp av ett urval av färdig komponenter har du möjligheten att skapa egna dynamiska checklistor, egenkontroller och formulär. Du kan också skapa färdiga mallar helt anpassade utifrån din verksamhet och koppla dessa önskade moduler med möjlighet till delning med externa parter.
generella funktioner
Skapa uppgifter
Inga fler lösa lappar eller bortglömda uppgifter. Här skapar du enkelt uppgifter som du kan lägga på dig själv eller en kollega med tydlig deadline och prioritet! I Lobbyn har du alltid en aktuell överblick av vilka uppgifter som ska vara klara idag, i morgon eller nästa vecka.
generella funktioner
Dokument & filer
välj vilka notifikationer du vill ha
Automationsregler
Skapa egna regler för de olika moduler som triggar igång notifieringar i notiscenter. Exempel på triggers: status, datum, faser, specifika åtgärder m.m.
Affärsmöjligheter
Skapad av: Demo WorkCloud
Fas: Offert besvarad
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Offert besvarades, påbörja projektering.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Projektgruppen
Ärendehantering
Skapad av: Demo WorkCloud
Status: Brådskande
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: En brådskande service har kommit.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Service & Support
Arbetsorder
Skapad av: Demo WorkCloud
Från status: Väntar på kund Till status: Klar för leverans
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Skicka order.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Orderavdelningen