WorkCloud

Inköp & beställning

Förenkla dina inköp genom att förbättra inköpsprocessen & inköpsorderhanteringen. Skapa digital inköpsorder med hjälp av inköpsmodulen som håller koll på vad du behöver.

digital Inköpsmodul

Förenkla inköpsprocessen

WorkCloud

Exempel på funktioner i modulen

Klicka på knapparna för att se mer
pil-turkos

Psst, du kan klicka på + för att läsa mer

Planera

Prognos kommande inköp

För att förenkla planeringen av kommande inköp så genererar systemet en sammanställning över alla artiklar från artikelregistret som är satt lagervara "JA" och är tillagda i en offert oberoende av offertstatus. I den listan ser du "antal i lager", "antal reserverade", "tillgänglig" samt "prognos".

Planera

Prognos kommande inköp

Skapa underlag

Inköpsunderlag

Skapa underlag

Inköpsunderlag

Du kan skapa 3 olika typer av inköpsunderlag utifrån ditt företags behov:
1. Lager
Baserad på en artikelns tillgänglighet (antal i lager minus antal reserverade) och "minst antal i lager" så föreslår systemet när det är dags att skapa inköp.
2. Order
Skapa inköp utifrån de artiklar som ligger i en specifik order.
3. Manuell
Skapa manuellt inköpsunderlag.

Förenkla

Beställningsunderlag

Förenkla

Beställningsunderlag

Skapa beställningsunderlag med hjälp av en knapptryckning och maila ut det till leverantören direkt via systemet. Du kan också skapa egna statusar, ordererkänna rader m.m.

Workcloud-CRM-App

android & apple

WorkCloud app

Det har aldrig varit enklare att ge en nulägesbild till dina kollegor, var ni än befinner er. Med WorkCloud app så interagerar och administrerar ni företaget i realtid! Du har ständig tillgång till alla kontakter, offerter, projektets faser och deadlines. Var du än är kan du smidigt rapportera tid, hantera utlägg, lägga order eller föra in uppgifter som annars riskerar att glömmas bort. Och oavsett vilken tid på dygnet du föredrar att arbeta så kan du enkelt hantera dina arbetsorder och ärenden i appen. Precis var och när du vill!

Bättre koll på lager & inleveranser
Undvik dubbelbeställningar
Snabbare hantering av inköp
Maila inköpsunderlag direkt via systemet

inställningar

Allmänna inställningar

Beroende på behörighet kan du välja att se hela företagets, dina egna eller din grupps affärsmöjligheter och leads. Genom att filtrera på exempelvis ansvarig, kund eller affärstyp kan du på ett effektivt sätt få en anpassad överblick över valda delar i säljcykeln. Du kan också anpassa modulen efter er verksamhet genom att skapa egna faser, typer och källor. Du kan enkelt välja vilka fält som ska vara aktiverade, obligatoriska och visas i översiktsvyn. 

kommunicera via systemet

Kundkonversation

Kommunicera med kund direkt via systemet! Genom att kommunicera via exempelvis ett ärende, order eller arbetsorder så sparas konversationen och alla i ditt team kan se vad som sagts eller vad du och kunden har kommit överens om. Kunden får ett krypterat e-mail eller loggar in i kundportalen för att läsa meddelanden och kan såklart även själv svara på dessa. Att ha allt samlat på ett och samma ställe förenklar support, förkortar svarstider och ger en högre upplevd kundnöjdhet.

Inställningar

Automationsregler

Skapa egna automatiserade regler för vad som ska hända vid valda aktiviteter och vilka notifieringar som ska triggas när. Du kan t.ex. se till att du alltid får en påminnelse två dagar innan en deadline eller att det skapas en notis till ansvarig kollega när en ärendestatus ändras till en specifik status eller ändras från ”status A” till ”status B”.

WorkCloud

Generella funktioner

Scrolla ner för att läsa mer om varje funktion

workcloud-handelselogg-kommentarer

generella funktioner

Händelser & interna kommentarer

I händelseloggen kan du följa olika aktiviteter och faser samtliga moduler – vad som har genomförts och när det skett. Du får en effektiv överblick av alla händelser och om du letar efter något eller vill göra en kollega uppmärksam på en del i processen så kan du skriva en kommentar och tagga personen som då får en notis om detta. 

välj vilka notifikationer du vill ha

Automationsregler

Skapa egna regler för de olika moduler som triggar igång notifieringar i notiscenter. Exempel på triggers: status, datum, faser, specifika åtgärder m.m.

Affärsmöjligheter

Skapad av: Demo WorkCloud

Fas: Offert besvarad

Typ av automation: Notismeddelande

Meddelande: Offert besvarades, påbörja projektering.

Regeln gäller: Alla

Skickas till: Projektgruppen

Ärendehantering

Skapad av: Demo WorkCloud

Status: Brådskande

Typ av automation: Notismeddelande

Meddelande: En brådskande service har kommit.

Regeln gäller: Alla

Skickas till: Service & Support

Arbetsorder

Skapad av: Demo WorkCloud

Från status: Väntar på kund Till status: Klar för leverans

Typ av automation: Notismeddelande

Meddelande: Skicka order.

Regeln gäller: Alla

Skickas till: Orderavdelningen

Kontakta oss

Kom ihåg att inte uppge några känsliga personuppgifter som t.ex. personnummer eller lösenord m.m. För mer information se vår integritetspolicy.

bli-uppringd-popup-iphone

Bli uppringd