WorkCloud

Affärsmöjligheter & Leads

Ha full koll på potentiella affärer och kunder i realtid. Maximera era chanser till affär genom att alltid ha en tydlig överblick av affärens processer och senaste aktivitet.

enklare hantering

Optimerad administration

WorkCloud

Exempel på funktioner i modulen

Klicka på knapparna för att se mer
pil-turkos

Psst, du kan klicka på + för att läsa mer

Vilken vy föredrar du?

Tabellvy eller kanbanvy

Välj hur du vill jobba med dina affärsmöjligheter och vilken information du vill se. I Tabellvyn får du en bra översikt av alla dina affärer. I Kanbanvyn kan du dra och släppa mellan olika faser för en tydlig och detaljerad överblick. Här sammanställs värdet av leadsens olika delar och du kan dessutom filtrera på användare, sannolikhet, affärsvärde, källa, etc. så att du får en överblick av just det du vill se.

Vilken vy föredrar du?

Tabellvyn, kanbanvyn, kartvyn

Google maps integration

Geografisk översikt

Google maps integration

Geografisk översikt

Kartvyn ger dig en geografisk översikt av dina eller samtliga leads. Du kan filtrera funktionen bl.a. på personer, välja att endast se affärsmöjligheter som ännu inte är tilldelade eller prospekts som kommit in via vald kanal - exempelvis företagets hemsida via API.

Koppling

Skapa offert

Koppling

Skapa offert

Spara tid genom att direkt via en potentiell affär skapa en offert. Låt systemet exportera all nödvändig information direkt till offerten, så slipper du lägga in uppgifterna på nytt. När du har skapat en offert via en affärsmöjlighet kopplas offerten automatiskt vilket ger dig en bra överblick och gör det lätt att spåra information.

Hantera API

Skapa affärsmöjligheter via API

Hantera API

Skapa affärsmöjligheter via API

WorkCloud har fullt stöd för att kunna skapa affärsmöjligheter från exempelvis företagets hemsida eller andra externa system via API. Du som är administratör i systemet kan hantera API-nycklar och bestämma standardinställningar för affärsmöjligheter som kommer in via API.

Automatiska händelser

Skapa förinställda regler

Automatiska händelser

Skapa förinställda regler

Beroende på aktiviteter i affärsmöjligheten så kan du med hjälp av en förinställd regel bestämma vilken fas som affären ska hamna i därefter. Exempelvis kan du skapa automatiseringar för vilken fas affären ska hamna i när offerten är skapad eller när den är godkänd. Du kan också ställa in en automatisk uppdatering av parametrar som t ex affärsmöjlighetens sannolikhet och affärsvärde baserat på informationen som finns i den kopplade offerten. Anpassa fasernas namn, ordning och regler helt efter er verksamhet!

uppföljning

Rapport & Statistik

uppföljning

Rapport & Statistik

Följ upp dina affärsmöjligheter och få komplett information om antal, belopp, hit rate, statistik utifrån olika affärstyper och följ även upp affärsmöjlighet per anställd. Du kan också följa upp genomsnittlig tid som varje affärsmöjlighet befunnit sig i olika faser och på så sätt identifiera de faser som kräver mycket tid.

Workcloud-CRM-App

android & apple

WorkCloud app

Det har aldrig varit enklare att ge en nulägesbild till dina kollegor, var ni än befinner er. Med WorkCloud app så interagerar och administrerar ni företaget i realtid! Du har ständig tillgång till alla kontakter, offerter, projektets faser och deadlines. Var du än är kan du smidigt rapportera tid, hantera utlägg, lägga order eller föra in uppgifter som annars riskerar att glömmas bort. Och oavsett vilken tid på dygnet du föredrar att arbeta så kan du enkelt hantera dina arbetsorder och ärenden i appen. Precis var och när du vill!

Tidsbesparing & effektivitet
Leads via hemsidan
Estimera affärens värde
Koppling till offertmodul 
Kundvård och relationer 
Hur många leads behövs för att få hem en affär
Mät genomsnittlig tid för varje affärsfas

Inställningar

Allmänna inställningar

Beroende på behörighet kan du välja att se hela företagets, dina egna eller din grupps affärsmöjligheter. Genom att filtrera på exempelvis ansvarig, kund eller affärstyp kan du på ett effektivt sätt få en anpassad överblick över valda delar i säljcykeln. Du kan också anpassa modulen efter er verksamhet genom att skapa egna faser, typer och källor. Du kan enkelt välja vilka fält som ska vara aktiverade, obligatoriska och visas i översiktsvyn. 

Kommunicera via systemet

Kundkonversation

Kommunicera med kund direkt via systemet! Genom att kommunicera via exempelvis ett ärende, order eller arbetsorder så sparas konversationen och alla i ditt team kan se vad som sagts eller vad du och kunden har kommit överens om. Kunden får ett krypterat e-mail eller loggar in i kundportalen för att läsa meddelanden och kan såklart även själv svara på dessa. Att ha allt samlat på ett och samma ställe förenklar support, förkortar svarstider och ger en högre upplevd kundnöjdhet.

Inställningar

Automationsregler

Skapa egna automatiserade regler för vad som ska hända vid valda aktiviteter och vilka notifieringar som ska triggas när. Du kan t.ex. se till att du alltid får en påminnelse två dagar innan en deadline eller att det skapas en notis till ansvarig kollega när affärsmöjlighetens status ändras till en specifik status eller ändras från ”status A” till ”status B”.

WorkCloud

Generella funktioner

Scrolla ner för att läsa mer om varje funktion

workcloud-handelselogg-kommentarer

generella funktioner

Händelser & interna kommentarer

I händelseloggen kan du följa olika aktiviteter och faser samtliga moduler – vad som har genomförts och när det skett. Du får en effektiv överblick av alla händelser och om du letar efter något eller vill göra en kollega uppmärksam på en del i processen så kan du skriva en kommentar och tagga personen som då får en notis om detta. 

välj vilka notifikationer du vill ha

Automationsregler

Skapa egna regler för de olika moduler som triggar igång notifieringar i notiscenter. Exempel på triggers: status, datum, faser, specifika åtgärder m.m.

Affärsmöjligheter

Skapad av: Demo WorkCloud

Fas: Offert besvarad

Typ av automation: Notismeddelande

Meddelande: Offert besvarades, påbörja projektering.

Regeln gäller: Alla

Skickas till: Projektgruppen

Ärendehantering

Skapad av: Demo WorkCloud

Status: Brådskande

Typ av automation: Notismeddelande

Meddelande: En brådskande service har kommit.

Regeln gäller: Alla

Skickas till: Service & Support

Arbetsorder

Skapad av: Demo WorkCloud

Från status: Väntar på kund Till status: Klar för leverans

Typ av automation: Notismeddelande

Meddelande: Skicka order.

Regeln gäller: Alla

Skickas till: Orderavdelningen