WorkCloud
Affärsmöjligheter & Leads
Ha full koll på potentiella affärer och kunder i realtid. Maximera era chanser till affär genom att alltid ha en tydlig överblick av affärens processer och senaste aktivitet.
- Tidsbesparing & effektivitet
- Leads via hemsidan
- Estimera affärens värde
- Koppling till offertmodul
- Möjlighet till import via Excel
- Kundvård och relationer
- Antal leads för att få hem en affär
- Mät genomsnittlig tid för varje affärsfas
WorkCloud
Exempel på funktioner i modulen
Psst, du kan klicka på + för att läsa mer
Vilken vy föredrar du?
Tabellvy eller kanbanvy
Välj hur du vill jobba med dina affärsmöjligheter och vilken information du vill se. I Tabellvyn får du en bra översikt av alla dina affärer. I Kanbanvyn kan du dra och släppa mellan olika faser för en tydlig och detaljerad överblick. Här sammanställs värdet av leadsens olika delar och du kan dessutom filtrera på användare, sannolikhet, affärsvärde, källa, etc. så att du får en överblick av just det du vill se.
Vilken vy föredrar du?
Tabellvyn, kanbanvyn, kartvyn
Google maps integration
Geografisk översikt
Google maps integration
Geografisk översikt
Kartvyn ger dig en geografisk översikt av dina eller samtliga leads. Du kan filtrera funktionen bl.a. på personer, välja att endast se affärsmöjligheter som ännu inte är tilldelade eller prospekts som kommit in via vald kanal - exempelvis företagets hemsida via API.
Koppling
Skapa offert
Koppling
Skapa offert
Spara tid genom att direkt via en potentiell affär skapa en offert. Låt systemet exportera all nödvändig information direkt till offerten, så slipper du lägga in uppgifterna på nytt. När du har skapat en offert via en affärsmöjlighet kopplas offerten automatiskt vilket ger dig en bra överblick och gör det lätt att spåra information.
Hantera API
Skapa affärsmöjligheter via API
Hantera API
Skapa affärsmöjligheter via API
WorkCloud har fullt stöd för att kunna skapa affärsmöjligheter från exempelvis företagets hemsida eller andra externa system via API. Du som är administratör i systemet kan hantera API-nycklar och bestämma standardinställningar för affärsmöjligheter som kommer in via API.
Automatiska händelser
Skapa förinställda regler
Automatiska händelser
Skapa förinställda regler
Beroende på aktiviteter i affärsmöjligheten så kan du med hjälp av en förinställd regel bestämma vilken fas som affären ska hamna i därefter. Exempelvis kan du skapa automatiseringar för vilken fas affären ska hamna i när offerten är skapad eller när den är godkänd. Du kan också ställa in en automatisk uppdatering av parametrar som t ex affärsmöjlighetens sannolikhet och affärsvärde baserat på informationen som finns i den kopplade offerten. Anpassa fasernas namn, ordning och regler helt efter er verksamhet!
uppföljning
Rapport & Statistik
uppföljning
Rapport & Statistik
Följ upp dina affärsmöjligheter och få komplett information om antal, belopp, hit rate, statistik utifrån olika affärstyper och följ även upp affärsmöjlighet per anställd. Du kan också följa upp genomsnittlig tid som varje affärsmöjlighet befunnit sig i olika faser och på så sätt identifiera de faser som kräver mycket tid.
android & apple
WorkCloud app
Det har aldrig varit enklare att ge en nulägesbild till dina kollegor, var ni än befinner er. Med WorkCloud app så interagerar och administrerar ni företaget i realtid! Du har ständig tillgång till alla kontakter, offerter, projektets faser och deadlines. Var du än är kan du smidigt rapportera tid, hantera utlägg, lägga order eller föra in uppgifter som annars riskerar att glömmas bort. Och oavsett vilken tid på dygnet du föredrar att arbeta så kan du enkelt hantera dina arbetsorder och ärenden i appen. Precis var och när du vill!
Tidsbesparing & effektivitet
Leads via hemsidan
Estimera affärens värde
Koppling till offertmodul
Kundvård och relationer
Hur många leads behövs för att få hem en affär
Mät genomsnittlig tid för varje affärsfas
Inställningar
Allmänna inställningar
Beroende på behörighet kan du välja att se hela företagets, dina egna eller din grupps affärsmöjligheter. Genom att filtrera på exempelvis ansvarig, kund eller affärstyp kan du på ett effektivt sätt få en anpassad överblick över valda delar i säljcykeln. Du kan också anpassa modulen efter er verksamhet genom att skapa egna faser, typer och källor. Du kan enkelt välja vilka fält som ska vara aktiverade, obligatoriska och visas i översiktsvyn.
Kommunicera via systemet
Kundkonversation
Inställningar
Automationsregler
Skapa egna automatiserade regler för vad som ska hända vid valda aktiviteter och vilka notifieringar som ska triggas när. Du kan t.ex. se till att du alltid får en påminnelse två dagar innan en deadline eller att det skapas en notis till ansvarig kollega när affärsmöjlighetens status ändras till en specifik status eller ändras från ”status A” till ”status B”.
WorkCloud
Generella funktioner
Scrolla ner för att läsa mer om varje funktion
generella funktioner
Händelser & interna kommentarer
I händelseloggen kan du följa olika aktiviteter och faser i samtliga moduler – vad som har genomförts och när det skett. Du får en effektiv överblick av alla händelser och om du letar efter något eller vill göra en kollega uppmärksam på en del i processen så kan du skriva en kommentar och tagga personen som då får en notis om detta.
generella funktioner
Tidrapportering
Få en tydlig sammanfattning av nedlagd tid i de olika modulerna, skilj på nedlagd tid och fakturerbar tid och välj om du vill rapportera tid i timmar och minuter eller utifrån exakta klockslag. Förutom att rapportera tid som kan kopplas till fakturerbara aktiviteter så kan du också skapa extra orderrader i samband med tidrapportering när det tillkommer artiklar som inte blivit fakturerade tidigare.
generella funktioner
Formulär & checklistor
Med hjälp av ett urval av färdig komponenter har du möjligheten att skapa egna dynamiska checklistor, egenkontroller och formulär. Du kan också skapa färdiga mallar helt anpassade utifrån din verksamhet och koppla dessa önskade moduler med möjlighet till delning med externa parter.
generella funktioner
Skapa uppgifter
Inga fler lösa lappar eller bortglömda uppgifter. Här skapar du enkelt uppgifter som du kan lägga på dig själv eller en kollega med tydlig deadline och prioritet! I Lobbyn har du alltid en aktuell överblick av vilka uppgifter som ska vara klara idag, i morgon eller nästa vecka.
generella funktioner
Dokument & filer
välj vilka notifikationer du vill ha
Automationsregler
Skapa egna regler för de olika moduler som triggar igång notifieringar i notiscenter. Exempel på triggers: status, datum, faser, specifika åtgärder m.m.
Affärsmöjligheter
Skapad av: Demo WorkCloud
Fas: Offert besvarad
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Offert besvarades, påbörja projektering.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Projektgruppen
Ärendehantering
Skapad av: Demo WorkCloud
Status: Brådskande
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: En brådskande service har kommit.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Service & Support
Arbetsorder
Skapad av: Demo WorkCloud
Från status: Väntar på kund Till status: Klar för leverans
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Skicka order.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Orderavdelningen
FAQ
Vad är affärsmöjlighet / lead?
En affärsmöjlighet eller ett lead är en kontakt (person eller företag) som på något sätt har interagerat med ditt företag och visat intresse för företagets produkt eller tjänst.
Hur förenklar WorkCloud arbetet med försäljningen?
I WorkCloud kan du enkelt och i realtid få en översikt över företagets leads och se parametrar som exempelvis uppskattat affärsvärde, sannolikhet och en geografisk översikt. Från affärsmöjlighet kan du enkelt skapa en offert eller ett projekt och låta systemet exportera all nödvändig information.
Kan WorkCloud anpassas för mitt arbetssätt kring försäljningsprocessen?
Har affärsmöjlighet någonting med prospekt & kunder att göra?
Ett prospekt är en potentiell kund som matchar din kundprofil med variende kvalitet. Ett lead har redan interagerat med dig eller dit företag på något sätt, oftast genom att visa intresse för er vara eller tjänst.