Affärsmöjligheter & Leads
Ha full koll på potentiella affärer och kunder i realtid. Maximera era chanser till affär genom att alltid ha en tydlig överblick av affärens processer och senaste aktivitet.
Tidsbesparing & effektivitet
Leads via hemsidan
Estimera affärens värde
Koppling till offertmodul
Möjlighet till import via Excel
Kundvård & relationer
Antal leads för att få hem en affär
Mät genomsnittlig tid för varje affärsfas
Exempel på funktioner i modulen
Enklare hantering
Optimerad administration
Vilken vy föredrar du?
Välj hur du vill jobba med dina affärsmöjligheter och vilken information du vill se. I Tabellvyn får du en bra översikt av alla dina affärer. I Kanbanvyn kan du dra och släppa mellan olika faser för en tydlig och detaljerad överblick. Här sammanställs värdet av leadsens olika delar och du kan dessutom filtrera på affärstavla, användare, sannolikhet, affärsvärde, källa, etc. så att du får en överblick av just det du vill se.
Google maps integration
Kartvyn ger dig en geografisk översikt av dina eller samtliga leads. Du kan filtrera funktionen bl.a. på personer, välja att endast se affärsmöjligheter som ännu inte är tilldelade eller prospekts som kommit in via vald kanal – exempelvis företagets hemsida via API.
Koppling
Spara tid genom att direkt via en potentiell affär skapa en offert. Låt systemet exportera all nödvändig information direkt till offerten, så slipper du lägga in uppgifterna på nytt.
När du har skapat en offert via en affärsmöjlighet kopplas offerten automatiskt, vilket ger dig en bra överblick för affären och gör det lätt att spåra information.
Hantera API
WorkCloud har fullt stöd för att kunna skapa affärsmöjligheter från exempelvis företagets hemsida eller andra externa system via API. Du som är administratör i systemet kan hantera API-nycklar och bestämma standardinställningar för affärsmöjligheter som kommer in via API.
Automatiska händelser
Beroende på aktiviteter i affärsmöjligheten så kan du med hjälp av en förinställd regel bestämma vilken fas som affären ska hamna i därefter. Exempelvis kan du skapa automatiseringar för vilken fas affären ska hamna i när offerten är skapad eller när den är godkänd.
Uppföljning
Följ upp dina affärsmöjligheter och få komplett information om antal, belopp, hit rate, statistik utifrån olika affärstyper och följ även upp affärsmöjlighet per anställd.
Du kan också följa upp genomsnittlig tid som varje affärsmöjlighet befunnit sig i olika faser och på så sätt identifiera de faser som kräver mycket tid.
Anpassade & Effektiviserade Affärsflöden
Skapa skräddarsydda tavlor med unika inställningar och flöden som passar dina affärsprocesser! Perfekt för att separera olika typer av affärer och definiera specifika steg. Du kan enkelt flytta affärer mellan tavlor och som administratör kan du ställa in en standardtavla för varje användare. Effektivisera ditt arbete och få full kontroll över dina affärer!
Smart automatisering
Automatisera sannolikheten för varje affärsfas! Låt systemet justera sannolikheten automatiskt för varje affärsfas. När en affär går från exempelvis ”Kontakta kund” till ”Möte bokat” stiger sannolikheten från 20 % till 40 %.
Effektivisera affärsflödet med Skräddarsydda Fält
Anpassa och effektivisera affärsflödet med egna fältgrupper! Välj vilka fält som ska visas i detaljvyn för affärsmöjligheter och exportera enkelt till offert- och projektmodulerna. Styr vilka fältgrupper som ska vara aktiverade, obligatoriska och filtrerbara per affärstyp. Dessutom kan du bestämma vilken fältgrupp som ska vara expanderad som standard när affären når en viss fas, så att rätt information alltid är lättillgänglig i rätt fas..
Presentation av tid i respektive fas
Få full översikt över varje affärsmöjlighet! Antalet dagar som affärsmöjligheten befunnit sig i varje fas presenteras tydligt, med den aktuella fasen markerad för enkel identifiering. Dessutom kan du enkelt se alla affärer i olika faser under rapporten för affärsmöjligheter. Håll koll på framstegen och optimera dina strategier!
Mät och Förbättra Projekteringen med Avancerade Rapporter
Utöka ditt team med en projektör för varje affär! Förutom att ange ansvarig säljare kan du nu välja vem som är projektör, perfekt för verksamheter där projektörer är involverade i offertstadiet för att skapa beräkningar. Du kan enkelt ställa in automatiska växlingar av affärsfasen och få tillgång till rapporter som mäter projekteringar, både inom och utanför deadline. Få full kontroll över dina projekt och säkerställ effektivitet i varje steg!
Snabbare övergång från affär till projekt
Effektivisera din arbetsprocess genom att skapa ett projekt direkt från affärsmöjligheten när du markerar den som vunnen! Denna funktion är idealisk för företag som inte använder sig av offerter och istället arbetar med betalplaner för att generera ordrar. Genom att hoppa över offert- och orderstadiet kan du snabbt gå från affärsmöjligheten direkt till projektet, vilket ger dig en smidigare och mer strömlinjeformad process.
Kundkonversation
Kommunicera direkt med kunden via systemet genom ärenden, order eller arbetsorder. Konversationen sparas för teamets översikt och enkelt samarbete. Kunden får krypterat e-mail eller loggar in i kundportalen för att läsa och svara på meddelanden. Effektiviserar support, minskar svarstider och ökar kundnöjdheten.
Automationsregler
Skapa egna automatiserade regler för vad som ska hända vid specifika aktiviteter och vilka notifieringar som ska triggas när. Du kan t ex se till att du alltid får en påminnelse två dagar innan en deadline eller att det skapas en notis till ansvarig kollega vid vald händelse.
Generella funktioner
Uppgifter
Inga fler lösa lappar eller bortglömda uppgifter. Här skapar du enkelt uppgifter som du kan lägga på dig själv eller en kollega med tydlig deadline och prioritet! I Lobbyn har du alltid en aktuell överblick av vilka uppgifter som ska vara klara idag, i morgon eller nästa vecka.
Formulär & checklistor
Tidrapportering
Få en tydlig sammanfattning av nedlagd tid i de olika modulerna, skilj på nedlagd tid och fakturerbar tid och välj om du vill rapportera tid i timmar och minuter eller utifrån exakta klockslag. Förutom att rapportera tid som kan kopplas till fakturerbara aktiviteter så kan du också skapa extra orderrader i samband med tidrapportering när det tillkommer artiklar som inte blivit fakturerade tidigare.
Dokument & filer
Händelser & interna kommentarer
I händelseloggen kan du följa olika aktiviteter och faser i samtliga moduler – vad som har genomförts och när det skett. Du får en effektiv överblick av alla händelser och om du letar efter något eller vill göra en kollega uppmärksam på en del i processen så kan du skriva en kommentar och tagga personen som då får en notis om detta.
Android & iOS
WorkCloud App
Det har aldrig varit enklare att ge en nulägesbild till dina kollegor, var ni än befinner er. Med WorkCloud app så interagerar och administrerar ni företaget i realtid!
Du har ständig tillgång till alla kontakter, offerter, projektets faser och deadlines. Var du än är kan du smidigt rapportera tid, hantera utlägg, lägga order eller föra in uppgifter som annars riskerar att glömmas bort.
Och oavsett vilken tid på dygnet du föredrar att arbeta så kan du enkelt hantera dina arbetsorder och ärenden i appen. Precis var och när du vill!
Automationsregler
Skapa egna regler för de olika moduler som triggar igång notifieringar i notiscenter.
Exempel på triggers: status, datum, faser, specifika åtgärder m.m.
FAQ
Vanliga frågor
En affärsmöjlighet eller ett lead är en kontakt (person eller företag) som på något sätt har interagerat med ditt företag och visat intresse för företagets produkt eller tjänst.
I WorkCloud kan du enkelt och i realtid få en översikt över företagets leads och se parametrar som exempelvis uppskattat affärsvärde, sannolikhet och en geografisk översikt. Från affärsmöjlighet kan du enkelt skapa en offert eller ett projekt och låta systemet exportera all nödvändig information.
Du kan anpassa modulen efter er verksamhet genom att skapa egna faser, typer och källor. Du kan också anpassa behörigheter, filtrera på egna parametrar, skapa automatiserade regler och skapa en mängd andra anpassningar.
Ett prospekt är en potentiell kund som matchar din kundprofil med variende kvalitet. Ett lead har redan interagerat med dig eller dit företag på något sätt, oftast genom att visa intresse för er vara eller tjänst.