WorkCloud
Leverantörsregister
Total överblick över samtliga leverantörer, kontaktpersoner, dokument och fakturor på ett och samma ställe. Skapa egna filter & kategoriseringar, synkronisera med Fortnox.
- Överblick över alla leverantörer
- Synkronisering mot Fortnox
- Fullständig information om alla leverantörsfakturor
- Skapa egna leverantörstyper
- Skapa egna leverantörsstatus
- Information om varje kontaktperson
WorkCloud
Exempel på funktioner i modulen
Psst, du kan klicka på + för att läsa mer
samlad bild
Överblick över samtliga leverantörer
Samla dina leverantörer på ett och samma ställe och håll koll på dina kontaktpersoner hos respektive leverantör. Du kan med hjälp av egna inställningar/etiketter för "leverantörstyp" och "leverantörsstatus" skapa egna kategoriseringar, sortera och filtrera bland dina leverantörer.
samlad bild
Överblick över samtliga leverantörer
integration
Leverantörsfakturor
integration
Leverantörsfakturor
För dig som har integration mot Fortnox finns det även möjlighet att synkronisera över samtliga leverantörer inklusive leverantörsfakturor. Du hittar fullständig information så som datum, belopp, konteringar och i de fall du har laddat upp fakturan i Fortnox så hämtas även en kopia av den leverantörsfakturan in till Workcloud.
samla dokument
Leverantörsavtal, dokument & anteckningar
samla dokument
Leverantörsavtal, dokument & anteckningar
Möjlighet att samla alla dokument och avtal för respektive leverantör under leverantörskortet. Du har också tillgång till fri anteckningsfält för att kunna samla viktiga noteringar och information.
android & apple
WorkCloud app
Det har aldrig varit enklare att ge en nulägesbild till dina kollegor, var ni än befinner er. Med WorkCloud app så interagerar och administrerar ni företaget i realtid! Du har ständig tillgång till alla kontakter, offerter, projektets faser och deadlines. Var du än är kan du smidigt rapportera tid, hantera utlägg, lägga order eller föra in uppgifter som annars riskerar att glömmas bort. Och oavsett vilken tid på dygnet du föredrar att arbeta så kan du enkelt hantera dina arbetsorder och ärenden i appen. Precis var och när du vill!
inställningar
Allmänna inställningar
Du kan anpassa modulen helt efter just din verksamhet och era behov. Skapa egna leverantörstyper med egna fält, prioriteringar och vilka flikar i detaljvyn som ska vara synliga och hur de ska visas.
Kommunicera via systemet
Kundkonversation
Kommunicera med kund direkt via systemet! Genom att kommunicera via exempelvis ett ärende, order eller arbetsorder så sparas konversationen och alla i ditt team kan se vad som sagts eller vad du och kunden har kommit överens om. Kunden får ett krypterat e-mail eller loggar in i kundportalen för att läsa meddelanden och kan såklart även själv svara på dessa. Att ha allt samlat på ett och samma ställe förenklar support, förkortar svarstider och ger en högre upplevd kundnöjdhet.
Egen anpassning
Automationsregler
Skapa egna automatiserade regler för vad som ska hända vid specifika aktiviteter och vilka notifieringar som ska triggas när. Du kan t ex se till att du alltid får en påminnelse två dagar innan en deadline eller att det skapas en notis till ansvarig kollega vid vald händelse.
WorkCloud
Generella funktioner
Scrolla ner för att läsa mer om varje funktion
generella funktioner
Händelser & interna kommentarer
I händelseloggen kan du följa olika aktiviteter och faser i samtliga moduler – vad som har genomförts och när det skett. Du får en effektiv överblick av alla händelser och om du letar efter något eller vill göra en kollega uppmärksam på en del i processen så kan du skriva en kommentar och tagga personen som då får en notis om detta.
generella funktioner
Tidrapportering
Få en tydlig sammanfattning av nedlagd tid i de olika modulerna, skilj på nedlagd tid och fakturerbar tid och välj om du vill rapportera tid i timmar och minuter eller utifrån exakta klockslag. Förutom att rapportera tid som kan kopplas till fakturerbara aktiviteter så kan du också skapa extra orderrader i samband med tidrapportering när det tillkommer artiklar som inte blivit fakturerade tidigare.
generella funktioner
Formulär & checklistor
Med hjälp av ett urval av färdig komponenter har du möjligheten att skapa egna dynamiska checklistor, egenkontroller och formulär. Du kan också skapa färdiga mallar helt anpassade utifrån din verksamhet och koppla dessa önskade moduler med möjlighet till delning med externa parter.
generella funktioner
Skapa uppgifter
Inga fler lösa lappar eller bortglömda uppgifter. Här skapar du enkelt uppgifter som du kan lägga på dig själv eller en kollega med tydlig deadline och prioritet! I Lobbyn har du alltid en aktuell överblick av vilka uppgifter som ska vara klara idag, i morgon eller nästa vecka.
generella funktioner
Dokument & filer
välj vilka notifikationer du vill ha
Automationsregler
Skapa egna regler för de olika moduler som triggar igång notifieringar i notiscenter. Exempel på triggers: status, datum, faser, specifika åtgärder m.m.
Affärsmöjligheter
Skapad av: Demo WorkCloud
Fas: Offert besvarad
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Offert besvarades, påbörja projektering.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Projektgruppen
Ärendehantering
Skapad av: Demo WorkCloud
Status: Brådskande
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: En brådskande service har kommit.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Service & Support
Arbetsorder
Skapad av: Demo WorkCloud
Från status: Väntar på kund Till status: Klar för leverans
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Skicka order.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Orderavdelningen