Frånvarohantering & semester
Ansök om ledighet, rapportera dina avvikelser, frånvaron och ledigheter med några få knapptryckningar antingen via mobilappen eller via datorn. Integrera sedan med exempelvis Fortnox Lön och få över underlaget till ditt löneprogram.
Ansök om ledighet
Rapportera frånvaro & avvikelser
Skapa egna typer av avvikelser
Integration mot Fortnox lön
Hantering av komp
Överblick över företagets ansökningar
Enkel attestering
Rapportering via mobilapp
Exempel på funktioner för frånvarohantering & semester
Enkel rapportering
Håll koll på ledigheter
Snabbt och enkelt
Frånvarohantering & semester kan skötas snabbt och enkelt för både den anställde och administratören.
Du som anställd kan med hjälp av några få knapptryckningar ansöka om ledighet direkt via systemet och din närmaste chef får då en indikation.
Som löneadministratör/närmaste chef har man möjlighet att få en överblick över alla inkommande önskemål och med hjälp av en kalender vy kan planera och identifiera ansökningar som krockar exempel person A & B kan inte vara lediga samtidigt.
Avdrag, tillägg, jour
Som admin har du möjlighet att skapa egna avvikelsetyper och även tala om för systemet om avvikelsen ska vara ”avdrag” eller ”tillägg”. Du kan även skapa typer som avser jourtidsersättning och ange ett belopp per timme. Du kan t.ex. skapa en avvikelsetyp som heter ”Komptid” och ange det som ”tillägg”, sedan skapa en avvikelsetyp som heter ”Kompledig” och ange det som ”avdrag”. På så sätt kan systemet hålla koll på de anställdas kompsaldon. Med Fortnox Lön aktiverat kan du välja vilka avvikelsetyper som du vill skicka till ditt löneprogram och vilka du endast vill hantera internt i WorkCloud.
Enkel rapportering
Låt medarbetarna enkelt rapportera in frånvaro och avvikelser. Självklart är det möjligt att rapportera frånvaro via WorkClouds mobilapp. För varje period går det ut en påminnelse till de anställda om att det är dags att godkänna och skicka in sina rapporterade tider och avvikelser. Löneadministratören får en överblick över månaden och kan per anställd hantera avvikelser. Du som har Fortnox Lön integration aktiverad kan med en knapptryckning få över samtliga tider och avvikelser till ditt löneprogram.
Kundkonversation
Kommunicera direkt med kunden via systemet genom ärenden, order eller arbetsorder. Konversationen sparas för teamets översikt och enkelt samarbete. Kunden får krypterat e-mail eller loggar in i kundportalen för att läsa och svara på meddelanden. Effektiviserar support, minskar svarstider och ökar kundnöjdheten.
Automationsregler
Skapa egna automatiserade regler för vad som ska hända vid specifika aktiviteter och vilka notifieringar som ska triggas när. Du kan t ex se till att du alltid får en påminnelse två dagar innan en deadline eller att det skapas en notis till ansvarig kollega vid vald händelse.
Generella funktioner
Uppgifter
Formulär & checklistor
Tidrapportering
Få en tydlig sammanfattning av nedlagd tid i de olika modulerna, skilj på nedlagd tid och fakturerbar tid och välj om du vill rapportera tid i timmar och minuter eller utifrån exakta klockslag. Förutom att rapportera tid som kan kopplas till fakturerbara aktiviteter så kan du också skapa extra orderrader i samband med tidrapportering när det tillkommer artiklar som inte blivit fakturerade tidigare.
Dokument & filer
Händelser & interna kommentarer
I händelseloggen kan du följa olika aktiviteter och faser i samtliga moduler – vad som har genomförts och när det skett. Du får en effektiv överblick av alla händelser och om du letar efter något eller vill göra en kollega uppmärksam på en del i processen så kan du skriva en kommentar och tagga personen som då får en notis om detta.
Android & iOS
WorkCloud App
Det har aldrig varit enklare att ge en nulägesbild till dina kollegor, var ni än befinner er. Med WorkCloud app så interagerar och administrerar ni företaget i realtid!
Du har ständig tillgång till alla kontakter, offerter, projektets faser och deadlines. Var du än är kan du smidigt rapportera tid, hantera utlägg, lägga order eller föra in uppgifter som annars riskerar att glömmas bort.
Och oavsett vilken tid på dygnet du föredrar att arbeta så kan du enkelt hantera dina arbetsorder och ärenden i appen. Precis var och när du vill!
Automationsregler
Skapa egna regler för de olika moduler som triggar igång notifieringar i notiscenter. Exempel på triggers: status, datum, faser, specifika åtgärder m.m.
Affärsmöjligheter
Skapad av: Demo WorkCloud
Fas: Offert besvarad
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Offert besvarades, påbörja projektering.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Projektgruppen
Ärendehantering
Skapad av: Demo WorkCloud
Status: Brådskande
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: En brådskande service har kommit.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Service & Support
Arbetsorder
Skapad av: Demo WorkCloud
Från status: Väntar på kund Till status: Klar för leverans
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Skicka order.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Orderavdelningen