WorkCloud
Digitalt offertverktyg
Med hjälp av modulen offerthantering kan du ha full koll på företagets samtliga pågående offerter, följa upp kunderna lättare och förenkla ditt företags offerthantering och administration.
- Tidsbesparing & uppföljning
- Digitala offerter
- Enkelt att anpassa
- Möjlighet till merförsäljning
- Verifiering via BankID
- Fakturera snabbare
- Lättare att samarbeta
- Kommunicera med kund
- Realtidsuppföljning
- Anpassning av offertmall för snygga offerter
WorkCloud
Exempel på funktioner i modulen
Psst, du kan klicka på + för att läsa mer
Anpassa ditt innehåll
Offertmallar
På ett enkelt sätt skapar du egna offertmallar och bestämmer vilken mall som ska användas beroende på typ av offert. För varje mall så kan du anpassa både innehåll, färg, placering och typsnitt av de sektioner som du väljer att använda dig av.
Anpassa ditt innehåll
Offertmallar
Gränsvärde för summa & TG
Sätt gränsvärde
Gränsvärde för summa & TG
Sätt gränsvärde
Du har möjlighet att sätta ett gränsvärde för offertens totala summa samt TG. Det innebär att offerter som överskrider ett visst belopp/TG kräver ett godkännande från administratören. Med ett enkelt klick kan du kopiera ett offertunderlag så att du kan göra justeringar och skicka ny offert till kunden. Offerten behåller sin originalbeteckning och du kan alltid spåra tillbaka till den ursprungliga offerten.
Befintlig & temporär art
Artikelregister
Befintlig & temporär art
Artikelregister
Du kan bygga dina skräddarsydda offerter genom att läsa in artiklar från ditt artikelregister i systemet eller välja att lägga till temporära/tillfälliga artiklar och ange ett pris. Självklart kan du fördefiniera inställningar för husarbete för varje artikel som hämtas från artikelregister.
Enkel prissättning
Prislistor
Enkel prissättning
Prislistor
Genom att skapa egna prislistor i ditt artikelregister och tilldela varje kund en prislista så kan du hämta kundunika prislistor för varje offert – som du självklart kan redigera innan utskick.
Lägg även till
Merförsäljning
Lägg även till
Merförsäljning
I samband med varje offert så har du en sektion som heter ”lägg även till”. Här har du möjlighet att lägga till artiklar som du tror skulle kunna vara intressant för kunden att välja till. Exempel om du skickar en offert på en dator så kan du lägga till mus och USB-minne som tillval.
Visa offert online
Digital offerthantering
Visa offert online
Digitalt offertverktyg
Du kan välja att skriva ut offerten och posta den, eller så kan du spara den som en PDF-fil och maila den till kunden. Men du kan även presentera offerten online för kunden via en krypterad länk som gör det möjligt för kunden att direkt godkänna eller neka offerten online. Du ser i realtid när och hur många gånger kunden har tittat på offerten. Dessutom kan du bestämma om det ska skapas en aktivitet i din kalender utifrån offertens återkopplingsdatum och välja att få notis via e-post när kunden öppnar offerten för första gången.
android & apple
WorkCloud app
Det har aldrig varit enklare att ge en nulägesbild till dina kollegor, var ni än befinner er. Med WorkCloud app så interagerar och administrerar ni företaget i realtid! Du har ständig tillgång till alla kontakter, offerter, projektets faser och deadlines. Var du än är kan du smidigt rapportera tid, hantera utlägg, lägga order eller föra in uppgifter som annars riskerar att glömmas bort. Och oavsett vilken tid på dygnet du föredrar att arbeta så kan du enkelt hantera dina arbetsorder och ärenden i appen. Precis var och när du vill!
Skräddarsytt
Allmänna inställningar
Du kan anpassa modulen helt efter just din verksamhet och ert sätt att hantera offerter. Skapa egna offertmallar med egna fält, prioriteringar och vad som ska vara synligt och hur de ska visas.
Kommunicera via systemet
Kundkonversation
egen anpassning
Automationsregler
Skapa egna automatiserade regler för vad som ska hända vid specifika aktiviteter och vilka notifieringar som ska triggas när. Du kan t ex se till att du alltid får en påminnelse två dagar innan en deadline eller att det skapas en notis till ansvarig kollega när affärsmöjlighetens status ändras från exempelvis ”offert skickad” till ”offert besvarad”.
WorkCloud
Generella funktioner
Scrolla ner för att läsa mer om varje funktion
generella funktioner
Händelser & interna kommentarer
I händelseloggen kan du följa olika aktiviteter och faser i samtliga moduler – vad som har genomförts och när det skett. Du får en effektiv överblick av alla händelser och om du letar efter något eller vill göra en kollega uppmärksam på en del i processen så kan du skriva en kommentar och tagga personen som då får en notis om detta.
generella funktioner
Tidrapportering
Få en tydlig sammanfattning av nedlagd tid i de olika modulerna, skilj på nedlagd tid och fakturerbar tid och välj om du vill rapportera tid i timmar och minuter eller utifrån exakta klockslag. Förutom att rapportera tid som kan kopplas till fakturerbara aktiviteter så kan du också skapa extra orderrader i samband med tidrapportering när det tillkommer artiklar som inte blivit fakturerade tidigare.
generella funktioner
Formulär & checklistor
Med hjälp av ett urval av färdig komponenter har du möjligheten att skapa egna dynamiska checklistor, egenkontroller och formulär. Du kan också skapa färdiga mallar helt anpassade utifrån din verksamhet och koppla dessa önskade moduler med möjlighet till delning med externa parter.
generella funktioner
Skapa uppgifter
Inga fler lösa lappar eller bortglömda uppgifter. Här skapar du enkelt uppgifter som du kan lägga på dig själv eller en kollega med tydlig deadline och prioritet! I Lobbyn har du alltid en aktuell överblick av vilka uppgifter som ska vara klara idag, i morgon eller nästa vecka.
generella funktioner
Dokument & filer
välj vilka notifikationer du vill ha
Automationsregler
Skapa egna regler för de olika moduler som triggar igång notifieringar i notiscenter. Exempel på triggers: status, datum, faser, specifika åtgärder m.m.
Affärsmöjligheter
Skapad av: Demo WorkCloud
Fas: Offert besvarad
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Offert besvarades, påbörja projektering.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Projektgruppen
Ärendehantering
Skapad av: Demo WorkCloud
Status: Brådskande
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: En brådskande service har kommit.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Service & Support
Arbetsorder
Skapad av: Demo WorkCloud
Från status: Väntar på kund Till status: Klar för leverans
Typ av automation: Notismeddelande
Meddelande: Skicka order.
Regeln gäller: Alla
Skickas till: Orderavdelningen