WorkCloud

Digitalt offertverktyg

Med hjälp av modulen offerthantering kan du ha full koll på företagets samtliga pågående offerter, följa upp kunderna lättare och förenkla ditt företags offerthantering och administration.

En smidig sammanfattning

Enklare offerthantering

WorkCloud

Exempel på funktioner i modulen

Klicka på knapparna för att se mer
pil-turkos

Psst, du kan klicka på + för att läsa mer

Anpassa ditt innehåll

Offertmallar

På ett enkelt sätt skapar du egna offertmallar och bestämmer vilken mall som ska användas beroende på typ av offert. För varje mall så kan du anpassa både innehåll, färg, placering och typsnitt av de sektioner som du väljer att använda dig av.

Anpassa ditt innehåll

Offertmallar

Gränsvärde för summa & TG

Sätt gränsvärde

Gränsvärde för summa & TG

Sätt gränsvärde

Du har möjlighet att sätta ett gränsvärde för offertens totala summa samt TG. Det innebär att offerter som överskrider ett visst belopp/TG kräver ett godkännande från administratören. Med ett enkelt klick kan du kopiera ett offertunderlag så att du kan göra justeringar och skicka ny offert till kunden. Offerten behåller sin originalbeteckning och du kan alltid spåra tillbaka till den ursprungliga offerten.

Befintlig & temporär art

Artikelregister

Befintlig & temporär art

Artikelregister

Du kan bygga dina skräddarsydda offerter genom att läsa in artiklar från ditt artikelregister i systemet eller välja att lägga till temporära/tillfälliga artiklar och ange ett pris. Självklart kan du fördefiniera inställningar för husarbete för varje artikel som hämtas från artikelregister.

Enkel prissättning

Prislistor

Enkel prissättning

Prislistor

Genom att skapa egna prislistor i ditt artikelregister och tilldela varje kund en prislista så kan du hämta kundunika prislistor för varje offert – som du självklart kan redigera innan utskick.

Lägg även till

Merförsäljning

Lägg även till

Merförsäljning

I samband med varje offert så har du en sektion som heter ”lägg även till”. Här har du möjlighet att lägga till artiklar som du tror skulle kunna vara intressant för kunden att välja till. Exempel om du skickar en offert på en dator så kan du lägga till mus och USB-minne som tillval.

Visa offert online

Digital offerthantering

Visa offert online

Digitalt offertverktyg

Du kan välja att skriva ut offerten och posta den, eller så kan du spara den som en PDF-fil och maila den till kunden. Men du kan även presentera offerten online för kunden via en krypterad länk som gör det möjligt för kunden att direkt godkänna eller neka offerten online. Du ser i realtid när och hur många gånger kunden har tittat på offerten. Dessutom kan du bestämma om det ska skapas en aktivitet i din kalender utifrån offertens återkopplingsdatum och välja att få notis via e-post när kunden öppnar offerten för första gången.

Workcloud-CRM-App

android & apple

WorkCloud app

Det har aldrig varit enklare att ge en nulägesbild till dina kollegor, var ni än befinner er. Med WorkCloud app så interagerar och administrerar ni företaget i realtid! Du har ständig tillgång till alla kontakter, offerter, projektets faser och deadlines. Var du än är kan du smidigt rapportera tid, hantera utlägg, lägga order eller föra in uppgifter som annars riskerar att glömmas bort. Och oavsett vilken tid på dygnet du föredrar att arbeta så kan du enkelt hantera dina arbetsorder och ärenden i appen. Precis var och när du vill!

Tidsbesparing & uppföljning
Digitala offerter
Enkelt att anpassa
Möjlighet till merförsäljning
Fakturera snabbare
Lättare att samarbeta
Kommunicera med kund
Realtidsuppföljning

Skräddarsytt

Allmänna inställningar

Du kan anpassa modulen helt efter just din verksamhet och ert sätt att hantera offerter. Skapa egna offertmallar med egna fält, prioriteringar och vad som ska vara synligt och hur de ska visas. 

Kommunicera via systemet

Kundkonversation

Kommunicera med kund direkt via systemet! Genom att kommunicera via exempelvis ett ärende, order eller arbetsorder så sparas konversationen och alla i ditt team kan se vad som sagts eller vad du och kunden har kommit överens om. Kunden får ett krypterat e-mail eller loggar in i kundportalen för att läsa meddelanden och kan såklart även själv svara på dessa. Att ha allt samlat på ett och samma ställe förenklar support, förkortar svarstider och ger en högre upplevd kundnöjdhet.

egen anpassning

Automationsregler

Skapa egna automatiserade regler för vad som ska hända vid specifika aktiviteter och vilka notifieringar som ska triggas när. Du kan t ex se till att du alltid får en påminnelse två dagar innan en deadline eller att det skapas en notis till ansvarig kollega när affärsmöjlighetens status ändras från exempelvis ”offert skickad” till ”offert besvarad”.

WorkCloud

Generella funktioner

Scrolla ner för att läsa mer om varje funktion

workcloud-handelselogg-kommentarer

generella funktioner

Händelser & interna kommentarer

I händelseloggen kan du följa olika aktiviteter och faser samtliga moduler – vad som har genomförts och när det skett. Du får en effektiv överblick av alla händelser och om du letar efter något eller vill göra en kollega uppmärksam på en del i processen så kan du skriva en kommentar och tagga personen som då får en notis om detta. 

välj vilka notifikationer du vill ha

Automationsregler

Skapa egna regler för de olika moduler som triggar igång notifieringar i notiscenter. Exempel på triggers: status, datum, faser, specifika åtgärder m.m.

Affärsmöjligheter

Skapad av: Demo WorkCloud

Fas: Offert besvarad

Typ av automation: Notismeddelande

Meddelande: Offert besvarades, påbörja projektering.

Regeln gäller: Alla

Skickas till: Projektgruppen

Ärendehantering

Skapad av: Demo WorkCloud

Status: Brådskande

Typ av automation: Notismeddelande

Meddelande: En brådskande service har kommit.

Regeln gäller: Alla

Skickas till: Service & Support

Arbetsorder

Skapad av: Demo WorkCloud

Från status: Väntar på kund Till status: Klar för leverans

Typ av automation: Notismeddelande

Meddelande: Skicka order.

Regeln gäller: Alla

Skickas till: Orderavdelningen

Kontakta oss

Kom ihåg att inte uppge några känsliga personuppgifter som t.ex. personnummer eller lösenord m.m. För mer information se vår integritetspolicy.