Digitala offertverktyg
Med hjälp av modulen offerthantering kan du ha full koll på företagets samtliga pågående offerter, följa upp kunderna lättare och förenkla ditt företags offerthantering och administration.
Tidsbesparing & uppföljning
Digitala offerter
Enkelt att anpassa
Möjlighet till merförsäljning
Verifiering via BankID
Fakturera snabbare
Lättare att samarbeta
Kommunicera med kund
Realtidsuppföljning
Anpassning av offertmall för snyggare offerter
Exempel på funktioner i modulen
En smidig sammanfattning
Enklare offerthantering
Visa offerter online
Du kan välja att skriva ut offerten och posta den, eller så kan du spara den som en PDF-fil och maila den till kunden. Men du kan även presentera offerten online för kunden via en krypterad länk som gör det möjligt för kunden att direkt godkänna eller neka offerten online. Du ser i realtid när och hur många gånger kunden har tittat på offerten. Dessutom kan du bestämma om det ska skapas en aktivitet i din kalender utifrån offertens återkopplingsdatum och välja att få notis via e-post när kunden öppnar offerten för första gången.
Anpassa ditt innehåll
Skapa skräddarsydda offertmallar med vår mallbyggare! På ett enkelt sätt skapar du egna offertmallar och bestämmer vilken mall som ska användas beroende på typ av offert. För varje mall så kan du anpassa både innehåll, färg, placering och typsnitt av de sektioner som du väljer att använda dig av.
Bygg egna sektioner
Med möjlighet att lägga till egna sektioner kan du designa unika mallar som passar dina behov. Inom varje sektion kan du skapa rader och välja bland olika komponenter för att anpassa varje detalj. Perfekt för att bygga professionella och effektiva offerter, helt enligt dina önskemål.
Lägg även till
I samband med varje offert så har du en sektion som heter ”Lägg även till”. Här har du möjlighet att lägga till artiklar som du tror skulle kunna vara intressant för kunden att lägga till. Exempel om du skickar en offert på en dator så kan du lägga till mus och USB-minne som tillval.
Automatiska Offertpåminnelser till kunden via SMS & E-post
Öka chanserna att dina offerter blir sedda med automatiska påminnelser. Automatisera utskick av påminnelser till kunder som ännu inte öppnat sin offert, eller följ upp efter att den har öppnats – via både SMS och e-post. Anpassa enkelt tidsintervall och innehåll för utskicken direkt i inställningarna för att hålla dina kunder engagerade.
Spara Tid & Öka Försäljningen
Förenkla administrationen och maximera merförsäljningen med färdiga artikel- och tillvalsmallar i offertinställningarna! Genom att använda dessa mallar kan du med ett knapptryck lägga till flera artiklar samtidigt i offerten. Till exempel, vid försäljning av en dator kan du enkelt inkludera en tillvalsmall med relevanta tillbehörspaket, såsom skärm, antivirus, serviceavtal, m.m. vilket sparar tid och ökar försäljningsmöjligheterna.
Import av offertrader via Excel
Arbetar du med omfattande offerter? Effektivisera processen genom att skapa offertrader direkt via Excel-import! På så sätt kan du snabbt lägga till många artiklar utan manuell hantering och spara tid i offertskapandet.
Gränsvärde för summa & TG
Du har möjlighet att sätta ett gränsvärde för offertens totala summa samt TG. Det innebär att offerter som överskrider ett visst belopp/TG kräver ett godkännande från administratören. Med ett enkelt klick kan du kopiera ett offertunderlag så att du kan göra justeringar och skicka ny offert till kunden. Offerten behåller sin originalbeteckning och du kan alltid spåra tillbaka till den ursprungliga offerten.
Påminnelse om rekommenderade tillval
Maximera merförsäljningen genom att inkludera tillvalsartiklar i kundens offert! Kunden får en påminnelse via en text när det är dags att svara på offerten, vilket hjälper till att hålla erbjudandet aktuellt och uppmuntrar till fler köp.
Befintlig & temporär artikel
Du kan bygga dina skräddarsydda offerter genom att läsa in artiklar från ditt artikelregister i systemet eller välja att lägga till temporära/tillfälliga artiklar och ange ett pris. Självklart kan du fördefiniera inställningar för husarbete för varje artikel som hämtas från artikelregister.
Enkel prissättning
Genom att skapa egna prislistor i ditt artikelregister och tilldela varje kund en prislista så kan du hämta kundunika prislistor för varje offert – som du självklart kan redigera innan utskick.
Smidig Offertupplevelse för Kunden
Ge kunden en smidig upplevelse genom att låta dem fylla i information om husarbete direkt i offerten vid godkännande! Detta gör det enkelt för kunden att säkerställa att all information är korrekt och sparar tid för både dig och kunden.
Kundkonversation
Kommunicera direkt med kunden via systemet genom ärenden, order eller arbetsorder. Konversationen sparas för teamets översikt och enkelt samarbete. Kunden får krypterat e-mail eller loggar in i kundportalen för att läsa och svara på meddelanden. Effektiviserar support, minskar svarstider och ökar kundnöjdheten.
Automationsregler
Skapa egna automatiserade regler för vad som ska hända vid specifika aktiviteter och vilka notifieringar som ska triggas när. Du kan t ex se till att du alltid får en påminnelse två dagar innan en deadline eller att det skapas en notis till ansvarig kollega vid vald händelse.
Generella funktioner
Uppgifter
Inga fler lösa lappar eller bortglömda uppgifter. Här skapar du enkelt uppgifter som du kan lägga på dig själv eller en kollega med tydlig deadline och prioritet! I Lobbyn har du alltid en aktuell överblick av vilka uppgifter som ska vara klara idag, i morgon eller nästa vecka.
Formulär & checklistor
Tidrapportering
Få en tydlig sammanfattning av nedlagd tid i de olika modulerna, skilj på nedlagd tid och fakturerbar tid och välj om du vill rapportera tid i timmar och minuter eller utifrån exakta klockslag. Förutom att rapportera tid som kan kopplas till fakturerbara aktiviteter så kan du också skapa extra orderrader i samband med tidrapportering när det tillkommer artiklar som inte blivit fakturerade tidigare.
Dokument & filer
Händelser & interna kommentarer
I händelseloggen kan du följa olika aktiviteter och faser i samtliga moduler – vad som har genomförts och när det skett. Du får en effektiv överblick av alla händelser och om du letar efter något eller vill göra en kollega uppmärksam på en del i processen så kan du skriva en kommentar och tagga personen som då får en notis om detta.
Android & iOS
WorkCloud App
Det har aldrig varit enklare att ge en nulägesbild till dina kollegor, var ni än befinner er. Med WorkCloud app så interagerar och administrerar ni företaget i realtid!
Du har ständig tillgång till alla kontakter, offerter, projektets faser och deadlines. Var du än är kan du smidigt rapportera tid, hantera utlägg, lägga order eller föra in uppgifter som annars riskerar att glömmas bort.
Och oavsett vilken tid på dygnet du föredrar att arbeta så kan du enkelt hantera dina arbetsorder och ärenden i appen. Precis var och när du vill!
Automationsregler
Skapa egna regler för de olika moduler som triggar igång notifieringar i notiscenter.
Exempel på triggers: status, datum, faser, specifika åtgärder m.m.