Nu är det möjligt att skicka iväg dokument i PDF-format för digital signering. Du väljer kund/kontaktperson, laddar upp dokumentet och initierar den digitala signeringen.
Kunden får en länk via e-post och hamnar på en sida för granskning av det uppladdade dokumentet, kan skriva meddelanden till er samt signera dokumentet genom att verifiera sig med hjälp av BankID.
OBS! Denna modul kommer att lanseras cirka en vecka efter ordinarie lansering av version 3.5.
Tidigare har projektfaser endast presenterats i kanbanvyn. Nu finns det möjlighet att se och redigera fasen både via översiktstabellen samt via detaljvyn väl inne i projektet.
Nu finns det möjlighet att stämpla in / ut i en specifik modul och låta systemet räkna fram nedlagda tiden. Du kan antingen välja en specifik modul eller scanna streckkod för att påbörja instämpling.
För att starta en instämpling gå till ”+” uppe till höger i huvudmenyn och välj ”In-/utstämpling i modul”.
I projektverktyget kan du skriva ut en streckkod som du kan använda för att stämpla in/ut tid i ett projekt.
Instämplingskoden hittar du genom att gå in på ett projekt, klicka på ”tre punkter” uppe till höger och välj alternativet ”Utskrift för instämpling” i listan.
Välj en eller flera rader och tryck på ”Skriv ut pallflagga” längst ner i ordern.
Efter önskemål från flera kunder finns det nu möjlighet att makulera en redan fakturerad order väl inne i WorkCloud.
Nu kan kunder i samband med att de får en orderbekräftelse, skriva ett meddelande som startar en ”kundkonversation” i ordermodulen.
Sedan version 3.3 har det varit möjligt att förenkla inloggningen för era kunder och partners i kundportalen med hjälp av BankID. Nu utökar vi med en funktionalitet som gör det möjligt för kunden själv att ange sitt personnr för inloggning via BankID direkt i kundportalen. På så sätt slipper ni gå igenom alla era kunder och kontaktpersoner för att ange personnummer.
Sedan version 3.3 finns det stämpelklocka som kan aktiveras per anställd. För att denna modul ska passa så många olika typer av verksamheter som möjligt har vi nu utökat med fler inställningar. Tidstämplingen fungerar givetvis även via appen och vi kan också hjälpa till med hårdvara för de kunder som önskar skapa fasta stationer med hjälp av touch-skärmar och RFID-taggar.
Under ”Time – personalregister” kan du per anställd bestämma om det är tillåtet att stämpla in/ut via appen.
Visa instämplade anställda i appen – Gruppen kan se instämplade anställda i appen
Nu finns det möjlighet att lägga in externa konsulter som användare i stämpelklockan för att kunna få rapporter på nedlagd tid samt tider för in- & utstämpling.
1. Time > Schemahantering > Välj ett schema > inställningar
2. Generella systeminställningar > Behörighet > Time >
2. Time > Konsult tider & Personalregister > Konsulter
Tidigare har systemet utgått från leveransdatumet för hela ordern. Nu är det även möjligt att ange leveransdatum på radnivå i ordern som systemet tar hänsyn till när användaren skapar inköp på en order.
Nu finns det möjlighet att manuellt ändra de provisionsbelopp som systemet genererat fram utifrån satta parametrar
Ej husarbete markeras automatiskt på alla rader som inte är husarbete i de fall ordern innehåller husarbete.
Klicka på nedanstående för att se vilka uppdateringar vi har gjort i tidigare versioner av WorkCloud.
Anonymisering, personsökning, säker identifiering och säkra uppgifter – klicka nedan för att läsa mer om hur du ställer in de olika funktionerna i WorkCloud.
Bluescreen AB
556881-2670
Returvägen 1
721 37 Västerås
Kom ihåg att inte uppge några känsliga personuppgifter som t.ex. personnummer eller lösenord m.m. För mer information se vår integritetspolicy.