WorkCloud
Kundkontakt
I Kundkontakt modulen kan du lägga in all info när du har haft kontakt med en kund och kommit överens om något eller gjort ett kundbesök som du vill logga.
- Rapportera tid & skapa order
- Logga kundbesöken
- Översikt över alla kundkontakter
- Förenkla kommunikation & uppföljning
WorkCloud
Exempel på funktioner i modulen
Psst, du kan klicka på + för att läsa mer
Håll koll på kundkontakter
Registrera kundkontakt
Modulen kundkontakt passar utmärkt när du exempelvis har haft kontakt med en kund via telefon eller e-post och du har inget pågående ärendet eller projekt med kunden men du vill ändå skapa en notering om kontakten för att hålla koll på vad ni har kommit överens om eller om du gör ett kundbesök och vill notera det. På så sätt kan du hålla kolla på vad du/dina kollegor har kommit överens om med kunden via en knapptryckning.
Håll koll på kundkontakter
Registrera kundkontakt
Typ av kontakt
Kategorier & underkategorier
Typ av kontakt
Kategorier & underkategorier
Du kan skapa egna kategorier och underkategorier som du kan välja mellan i samband med registrering av ny kundkontakt. Exempel på kategorier kan vara "kundbesök", "E-post", "Telefon" eller "Felsökning". Exempel på underkategorier kan vara när du har valt "Felsökning" och får då välja mellan följande underkategorier "Nätverk", "Skrivare". Självklart får du statistik på antal kundkontakter för respektive kategori/underkategori.
Håll koll på tiden
Nedlagd tid & fakturering
Håll koll på tiden
Nedlagd tid & fakturering
I samband med registrering av ny kundkontakt har du även möjlighet att rapportera dina nedlagda timmar för att få ihop din tidrapport samtidigt som du även får chansen att skapa en order/fakturaunderlag för den del av din nedlagda tid som ska faktureras. Självklart får du statistik på kundkontakter och fakturerar kundkontakter i både antal och procent.
inställning
Allmänna inställningar
Du kan välja att se hela företagets kunder eller dina egna kunder. Du kan också filtrera register på inaktiverade eller aktiva kunder, eller på prospekts och på temporära kunder.
Genom att anpassa kundkorten – med exempelvis kundtaggar för att lättare hitta olika typer av kunder – så skapar du på ett smidigt sätt ett effektivt kundregister för just er verksamhet.
KOMMUNICERA VIA SYSTEMET
Kundkonversation
Kommunicera med kund direkt via systemet! Genom att kommunicera via exempelvis ett ärende, order eller arbetsorder så sparas konversationen och alla i ditt team kan se vad som sagts eller vad du och kunden har kommit överens om. Kunden får ett krypterat e-mail eller loggar in i kundportalen för att läsa meddelanden och kan såklart även själv svara på dessa. Att ha allt samlat på ett och samma ställe förenklar support, förkortar svarstider och ger en högre upplevd kundnöjdhet.
Inställningar
Automationsregler
Skapa egna automatiserade regler för vad som ska hända vid specifika aktiviteter och vilka notifieringar som ska triggas när. Du kan t ex se till att du alltid får en påminnelse två dagar innan en deadline i ett delprojekt eller att det skapas en notis till ansvarig kollega vid vald händelse.
WorkCloud
Generella funktioner
generella funktioner
Händelser & interna kommentarer
I händelseloggen kan du följa olika aktiviteter och faser i samtliga moduler – vad som har genomförts och när det skett. Du får en effektiv överblick av alla händelser och om du letar efter något eller vill göra en kollega uppmärksam på en del i processen så kan du skriva en kommentar och tagga personen som då får en notis om detta.
generella funktioner
Tidrapportering
Få en tydlig sammanfattning av nedlagd tid i de olika modulerna, skilj på nedlagd tid och fakturerbar tid och välj om du vill rapportera tid i timmar och minuter eller utifrån exakta klockslag. Förutom att rapportera tid som kan kopplas till fakturerbara aktiviteter så kan du också skapa extra orderrader i samband med tidrapportering när det tillkommer artiklar som inte blivit fakturerade tidigare.
generella funktioner
Formulär & checklistor
Med hjälp av ett urval av färdig komponenter har du möjligheten att skapa egna dynamiska checklistor, egenkontroller och formulär. Du kan också skapa färdiga mallar helt anpassade utifrån din verksamhet och koppla dessa önskade moduler med möjlighet till delning med externa parter.
FAQ
Beskrivning
Beskrivning
Beskrivning